Как работи алгоритъмът на Instagram в 3 стъпки

Как работи алгоритъмът на Instagram в 3 стъпки
October 4, 2018 DMG Blogger
Instagram Algorithm

През първите шест години от съществуването си, Instagram излъчваше обратна хронология на публикациите от профилите, които потребителите следваха. Логвайки се в платформата, първото, което виждахме бяха последните публикации. Instagram не ги класираше по любими приятели, брандове или пък инфлуенсъри.

Чрез въвеждането на алгоритъма, хората в платформата станаха по-щастливи. Данните сочат, че потребителите харесват, коментират повече снимки. Най-важното – ангажират се с общността по-активно.

Малко статистика:

Преди въвеждането на алгоритъма, потребителите виждаха около 50 % от публикуваното съдържание от техни приятели и близки. А сега, чрез работата на новия алгоритъм, потребителите виждат 90% от публикациите им.

Как става това?

Алгоритъмът използва няколко ключови сигнали, за да се увери, че това се случва, и ги комбинира, използвайки машина, така че всеки фийд да бъде уникален. Ако следвате едни и същи профили като някой друг, но взаимодействате със съдържанието по различни начини, алгоритъмът на Instagram ще направи различни прогнози за съдържанието, което искате да видите.

Ето три основни сигнала, които алгоритъмът използва, за да класира публикациите във Вашия feed.

  1. Интерес

В Search алгоритъмът на Instagram Ви дава предложения, следвайки интересите Ви като по този начин Ви ангажира. В последствие всяка една публикация във Вашия фийд е релевантна на Вашето поведение. Тоест тези предложения се основават на това, как сте реагирали на подобни публикации в миналото, както и на съдържанието на самата публикация.

За брандовете:

Ангажираността е ключова. Когато потребителите са ангажирани със съдържанието на даден бранд, те подават сигнали към алгоритъма и по този начин очакват да видят повече от неговите публикации.

Hint: Визуализациите трябва да бъдат привлекателни и с убедителни надписи. Това кара потребителите да взаимодействат със съдържанието.

  1. Време

Instagram не е напълно обратно – хронологичен, но алгоритъмът обръща внимание и на факта, че хората искат да виждат публикации всеки път, когато влязат. А те го правят често. За това през тази година, от Instagram актуализираха алгоритъма си, за да гарантират, че по-новите публикации са по-склонни да се появяват по-напред във вашия фийд.

За брандовете:

Нужно е да се изчисли най-доброто време за публикуване. Чрез ъпдейта на алгоритъма, трябва да бъдете сигурни, че съдържанието Ви е „скорошно“, когато голям брой от последователите Ви са онлайн.

Hint: Започнете да тествате. Публикувайте в различни часови диапазони и следете поведението на потребителите си. Не пренебрегвайте и тулове като  Instagram Insights, Simply Measured, Union Metrics. Използвайт ги, за да проследявате кои публикации се представят най-добре и след това да моделирате това съдържание, за да създадете профил, вдъхновяващ лоялен и активен следващ. Тези приложения Ви дават резултати в реално време, а някои от тях Ви съветват, кои хаштагове да използвате към публикациите си.

  1. Връзка

Независимо дали следвате някого, този фактор анализира дълбочината на връзката Ви с човека или бранда въз основа на това, колко често сте склонни да се ангажирате с публикациите му. Ако често харесвате и коментирате публикациите на някого или често сте маркирани в тях, ще видите повече от съдържанието му в фийда си. Това помага да се гарантира, че виждате съдържание от хора, с които имате близки взаимоотношения, дори ако тези хора нямат свои собствени последователи, за да получат значителни харесвания и коментари. В този ред на мисли, Instagram използва известна информация и от алгоритъма на Facebook, с цел определяне на по-точни взаимоотношения.

За брандовете:

Важно е да се развиват взаимоотношенията с последователите.

Hint: Постоянното ангажиране е по-ценно от спорадичното ангажиране, така че е нужно да знаете какво искат да виждат Вашите последователи – и се ангажирайте с тях – дайте им повече от това съдържание.

Трите ключови сигнала по-горе формират ядрото на алгоритъма на Instagram.

Визуалното съдържание се смята за един от най-важните компоненти, когато става дума за маркетинг и оптимизиране на присъствието в социалните медии. Въпреки че Facebook все още е най-популярната платформа за социални медии, последователите на Instagram имат по-голяма вероятност да ангажират и да споделят съдържание. Не пропускайте да планирате използването му в комуникационната си стратегия, когато това е релевантно за бизнеса. А ние можем да помогнем при планирането и изпълнението на Instagram кампании, ако се свържете с нас тук.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*