Анализ на отчета на Instagram за 2018 г. Най-важното за Вас и Вашия бизнес.

Анализ на отчета на Instagram за 2018 г. Най-важното за Вас и Вашия бизнес.
June 10, 2019 Йоана Кирилов

Най-горещите акценти в отчета:

  • Видео постовете получават повече коментари, в сравнение с други типове постове.
  • Средният пост в платформата съдържа 1.014402684 #хаштага
  • Тагването на повече от 5 потребителя в пост не увеличава процента на ангажираност
  • 6 % от потребителите в Instagram имат по малко от 1 000 последователи

Тази статия е предназначена за всички малки и големи бизнеси, които активно използват Instagram и такива, които обмислят да включат социалната мрежа в своя дигитален микс. Благодарение на данните, които представиха публично в доклад, ще разгледаме най-актуалните тенденции, метрики и поведение на работа на самата мрежа през 2018г.

Платформата дебютира през 2010 г., но много бързо се превърна втората по консумиране и споделяне на съдържание след Facebook. Instagram отчита 1 милиард месечни потребители през 2018 година. Държи бързото си разширяване на своята визуална привлекателност и непрекъснатото генериране на нови функции. През изминалата година видяхме как платформата се превърна в бизнес сцена, като повиши възможностите си при онлайн пазаруването. По този начин компанията показа, че мисли за възвръщаемостта на бизнес инвестициите. На база това, нашето впечатление е, че много B2B брандове все повече търсят рекламата в Инстаграм, за да популяризират продуктите и услугите си, там, където е аудиторията им. Това прави самата платформата доста конкурентоспособна.

Но нека първо да разгледаме една от най-важните метрики за бизнесите в Instagram – Ангажираността

От платформата са на мнение, че ако отделяте много време и усилия в това да отговорите на очакванията на всички милиони последователи, за да накарате само част от тях да се обвърже с Вашето съдържание – може би не привличате подходящата аудитория. Две от най-важните причини engagement-a да е една от най-важните метрики в платформата:

  • Позволява Ви да разберете дали сте достигнали до подходящата аудитория
  • Позволява да прецените колко съдържанието, което създавате за тях е релевантно

За много марки, ангажираността е златният KPI за разпознаваемостта на бранда. Всъщност, от платформата докладват, че за 80% от техните бизнес потребители ангажираността се оказва най-важната метрика.

Как измерват engagement-а в платформата?

Всъщност ангажираността със съдържанието не се измерва само от коментарите и лайкванията на постовете, а с количеството потребители, които виждат, споделят или изпращат директни съобщения. И няма универсален начин за измерване, просто защото различни неща могат да имат значение за различните марки и бизнеси. Затова нека се фокусираме върху видовете ангажираост поотделно:

  1. Лайкове и коментари

От анализа на Инстаграм става ясно, че 50% от потребителите в платформата получават средно по 100 лайка на пост и от 4 до 10 коментара. Разбира се има и такива, които надхвърлят 6 000 лайка и около 150 коментара, но това по-скоро са влиятелни личности, които ние наричаме celebrities. Ако искате да увеличите ангажираността си в Инстаграм, се фокусирайте в публикуването на видео съдържание. От скалата по-долу при интеракцията със съдържанието показва, че най-добре се представя то, следвано от карусела и стандартния пост, което означава че видеото получава и по-висока ангажираност. От платформата съветват да използвате всички възможни формати и да раздвижите съдържанието си в профила, в това число попадат: сторитата, акцентите.. Въпреки това не публикувайте клипове, само защото алгоритъмът на платформата ги отчита и ги предпочита. Когато нямате достатъчно материал за нещо динамично, миксирайте съдържанието си.

 

Източник: Instagram

 

  1. #Хаштагове

Много често нашите клиенти ни задават въпроса „Наистина ли работят хаштаговете в Instagram”. Защо, примерно, не работят за Facebook? Каква роля играят при ангажирането на аудиторията?

Анализирайки отчета на Instagram, безспорно можем да потвърдим, че да, изключително важно е да използвате hashtags в постовете Ви. Първо, групирате отделни теми под съдържанието си, релевантни на него, второ – самата платформа работи с хаштагове. Те се явяват като ключови думи, които хората използват при търсене на определена информация. Използването на хаштагове е ефективен начин да споделите съдържанието си с нови аудитории. Например, ако сте бизнес, който предлага продукти за здравословно хранене и искате Вашите потребители да намерят поста Ви, добавете #cleaneating към публикацията и вижте колко интеракции ще дойдат оттам. За бизнес профил, хубавото на платформата е, че Ви показва колко харесвания сте получили от определен хаштаг. Това позволява да проучите в дълбочина аудиторията си.

Да, в крайна сметка всеки се бори за повече последователи=по-голяма ангажираност и хаштаговете помагат на хората да намират по-лесно вашите постове. НО, от платформата съветват да не прекалявате с употребата им, защото има обратен ефект. Ето няколко важни точки, които установиха при използването им в отчета за 2018 г.:

  • Най-влиятелните и ангажирани потребители на Instagram получават значителен брой харесвания на своето съдържание естествено, а не поради използването на хаштагове
  • Тези високо ангажирани постове влияят на нашите средни стойности
  • Доброто съдържание ще получи висок процент ангажираност самостоятелно и много малко от използването на хаштаговe
  • Масово хората използват неподходящи хаштагове, което обърква платформата
  • Има много спам съдържание с голям брой хаштагове

Изводът:  По-добре е да използвате по-малко, но релевантни хаштагове в постовете си.

Ето и кои са най-използваните хаштагове за 2018 г.

 

Източник: Instagram

 

Съвет: Когато обмисляте кои хаштагове да използвате, направете си рисърч и вижте на кои е заложила конкуренцията и как те работят за тях. Получават ли добра ангажираност по отношение на съдържанието? Какъв тип #hashtags използват за публикациите, подобни на Вашата? И не на последно масто създайте уникални хаштагове – за Вашия бизнес. Той може да съдържа името, посланието или някои от продуктите или услугите. Важно е да го наложите у потребителите и те да се свързват с тази ключова дума.

 

  1. Тагване – локация, споменаване на човек в публикация

Тагването в публикация работи в ползва на повишаването на разпознаваемостта, ангажираността и кръга от потребители. Когато правите Вашата Инстаграм стратегия, помислете къде бихте включили и тази функция на платформата. Може да накарат чрез игра, Вашите потребители да тагват под постовете и себе си и приятели. Ако работите с инфлуенсъри и обмисляте кампания с продуктите си, задължителни ги накарайте да се отбележат в публикациите Ви.

 

  1. Инфлуенсърите

Instagram премахна бариерата на традиционната реклама. Това е една от най-големите причини, защо инфлуенс маркетингът работи. Инфлуенсърите позволяват на бизнеса да се ангажира с тяхната аудитория по директен и по-автентичен начин. Нещо повече, те помагат на брандовете да разкажат историите си чрез тях, създавайки топла човешка връзка с потребителите на социалната платформа. А това им помага да спечелят по-лесно доверието на аудиторията от името на бранда, което ги кара да изглеждат естествени, когато препоръчват продукт или услуга.

Тенденциите, когато правите инфлуенс кампания: Ако искате да достигнете до масовата аудитория – работете с мега инфлуенсъри. Това са обикновено звездите в платформата и обществото (певци, актьори, модели, светски личности), но те не биха могли да достигнат до
целенасочена и подходяща аудитория толкова ефективно.
Ако целта Ви е нова, високо ангажирана публика, то Ви препоръчваме микро-инфлуенсъри. Обикновено те имат между тях 50 000-100 000 последователи и въпреки това привличат много по-висока ангажираност и конверсия от високо влиятелни потребители, защото имат по-малки, но силни и готови да се ангажират със съдържанието общности. Това ги прави много по-ефетивни от повечето звезди в платформата. Изглеждат по-естествени, правят не просто пост и публикация, а цяла препоръка за продуктите, защото знаят, че тяхната общност дълбоко се интересува от тяхното мение. Влиятелни са.

 

Ако сте стигнали до тук, то вече сте убедени, че Instagram e Вашето място, или пък се нуждаете от push за развитието на марката си. Ние от Digital Marketing Group години развиваме успешно брандове и изготвяме персонални Инстаграм стратегии. С интерес ще се запознаем с Вашия казус и със сигурност ще Ви направим отлично предложение. Защото е важно да бъдете там, където аудиторията Ви е. Свържете се с нас тук.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*