Как да генерирате криейтив кампания за социални медии?

Как да генерирате криейтив кампания за социални медии?
September 27, 2017 Ивайла Раденкова

Изработването на наистина креативна кампания за социални медии не е лесна задача. За целта ви трябва правилния микс от силен дизайн, интересно копи (текст) и една голяма идея, която да пасва идеално на аудиторията ви. За да се направи всичко това, трябва умела доза креативност, а тя не винаги е на ваша страна. Ежедневното напрежение да си креативен “на момента” изтощава дори и най-добрите мислители. В някои дни ще се чувстваш като гений, в други ще се чудиш дали въобще си бил креативен някога.

Истината е, че социалните медии динамични и вечно променящи се, а за да правите наистина креативен контент, трябва да сте в крак всичко ново в сферата. За да задоволите всички заинтересовани страни ви е нужен добър Ключов показател за ефективност (KPI).

Представяте ли си какъв би бил живота ви, ако можете да създадете с лекота такъв контент?

Може би щеше да изглежда така: 

В този пост ще ви прекараме през стъпките към осъществяването на тази съвсем възможна цел 🙂

1- ва стъпка: В началото беше ..Идеята!

Успешните кампании в социалните мрежи са съпроводени от дълбок смисъл. Трябва ви идея, която мотивира и провокира действие отстрана на аудиторията. Дейвит Огилви, “кръстникът” на модерния маркетинг е казал:

“Никога няма да се добереш до славата и печалбата освен, ако нямаш наистина голяма идея. За да привлечете клиентите и да ги накарате да купят вашия продукт, трябва да стоите зад голяма идея. Иначе ще изпуснете влака!”

Това разбира се не значи, че една идея трябва да е грандиозна и неповторима. Просто трябва да е запомняща се, фокусирана върху едно послание. Идеите, обаче, не падат от небето. Те са резултат от много мисъл, добър рисърч и мъничка доза случайност. Чеклиста на доброто послание съдържа три подточки:

  • Да провокира интерес в аудитрията
  • Посланието да се свързва пряко с вашия бранд и продукти
  • И всичко това да провокира промяна и развитие

По-лесно е да се каже, отколкото да се измисли. Затова ще ви дадем няколко насоки.

2-ра стъпка: Опознайте аудиторията си: Започнете с подробен рисърч.

Най-важният въпрос е, коя е вашата аудитория? Това е първото и най-важно нещо, което трябва да определите. За да направите това използвайте Facebook Built-in Analytics. Статистиката, която ще намерите там, ще ви даде по-ясна представа коя всъщност е вашата аудитория и какво иска от вас.

Създайте вашите “персони”

..Или иначе казано “перфектният представител на вашата аудитория”. Това е един вид измислен герой, който отговаря на всеки средностатистически представител на вашата аудитория. Как това ще ви помогне? Така най-детайлно ще опознаете “вашите хора” и ще знаете къде да таргетирате.

Опознай врага: Правете системно проучване на конкуренцията

Публичността на социалните медии прави този процес доста лесен. Бърз поглед над социалните акаути на вашите конкуренти могат да ви покажат:

  • Криейтив посланието на бранда
  • Визуалният стил на кампаниите
  • Енгейджмънт нивото на тяхната аудитория

Намерете интеракцията между вашия бранд и аудиторията ви
Аудиторията ви със сигурност има разнообразни интереси. Намирането на пресечната точка между вашата марка и интересите на аудиторията ви, може да вдъхнови осъществяването на невероятни идеи за социални кампании.

Брейнстормингът е много добър начин да генерирате работещи идеи за бъдещият ви план за действие. Един малък съвет: след като помислите, обсъдите и разпишете идеите, които са ви хрумнали, сортирайте ги! Оптимизирайте резултатите, като разграфите идеите ви като много добри, добри(но над които трябва да се работи) и лоши (които трябва да се преосмислят наново). Разграфяването може и да е по  различни степени, в зависимост от това какво гони вашият бранд. Този процес гарантира добри резултати, след като го направите, ще имате по-ясна представа къде стоят идеите ви и дали има нужда да ги надграждате. Отделете 10 минути след брейнсторминга и се убедете сами.

3-та стъпка – Използвайте Майндмапинг (Mindmapping)

Майндмапингът не е атомна физика. Не го бъркайте с обикновените записки. Общо взето се състои от балончета и стрелкички, а помежду тях идеите, които ви хрумват на момента. Визуализирайте идеите си чрез бързо нахвърляне на най-важното върху лист хартия.  Най-лесният начин да започнете е чрез платформи като Xmind, MindJet, Freemind, Coggle.

И като за начало, нека да обединим всичко в едно – направете добър рисърч, обсъдете идеите и определете посоките на вашата кампания. След като сте свършили с това, вие сте готови да преминете към по-лесната част – разписването на стратегията. По-лесна е, защото вече сте готови с идеята и концепцията, остава ви единствено да я разпишете, като включите тези подточки:

  • Наименованието – Най-добре се фокусирайте се върху главната цел на кампанията ви.
  • Опишете вашата цел и таргет аудитория
  • Опишете кои социални канали за комуникация ще използвате и как

Отговорете си на следните въпроси като: кои са най-силните и най-слабите ви канали за комуникация?


Добре знаете, че присъствието на вашия бранд в социалните медии е важна част от визията на компанията ви в очите на аудиторията. Затова изработката на качествен план за действие е наистина важен етап от планирането, затова е добре да му отделите нужното време.

Ние от Digital Marketing Group умело „влезаме под кожата“ на всеки бранд като стигаме до същността и идеята зад всеки бизнес, за да я пресъздаде в правилното съдържание и разпространи по точните онлайн канали за комуникация. С удоволствие бихме обсъдили и планирали бъдещото дигитално развитие на компанията ви. Разгледайте нашите проекти и ни потърсете.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

six + 6 =