Как да генерирате криейтив кампания за социални медии?

Как да генерирате криейтив кампания за социални медии?
September 27, 2017 Ивайла Раденкова
Социални мрежи

Изработването на наистина креативна кампания за социални медии не е лесна задача. За целта ви трябва правилния микс от силен дизайн, интересно копи (текст) и една голяма идея, която да пасва идеално на аудиторията ви. За да се направи всичко това, трябва умела доза креативност, а тя не винаги е на ваша страна. Ежедневното напрежение да си креативен “на момента” изтощава дори и най-добрите мислители. В някои дни ще се чувстваш като гений, в други ще се чудиш дали въобще си бил креативен някога.

Истината е, че социалните медии динамични и вечно променящи се, а за да правите наистина креативен контент, трябва да сте в крак всичко ново в сферата. За да задоволите всички заинтересовани страни ви е нужен добър Ключов показател за ефективност (KPI).

Представяте ли си какъв би бил живота ви, ако можете да създадете с лекота такъв контент?

Може би щеше да изглежда така: 

В този пост ще ви прекараме през стъпките към осъществяването на тази съвсем възможна цел 🙂

1- ва стъпка: В началото беше ..Идеята!

Успешните кампании в социалните мрежи са съпроводени от дълбок смисъл. Трябва ви идея, която мотивира и провокира действие отстрана на аудиторията. Дейвит Огилви, “кръстникът” на модерния маркетинг е казал:

“Никога няма да се добереш до славата и печалбата освен, ако нямаш наистина голяма идея. За да привлечете клиентите и да ги накарате да купят вашия продукт, трябва да стоите зад голяма идея. Иначе ще изпуснете влака!”

Това разбира се не значи, че една идея трябва да е грандиозна и неповторима. Просто трябва да е запомняща се, фокусирана върху едно послание. Идеите, обаче, не падат от небето. Те са резултат от много мисъл, добър рисърч и мъничка доза случайност. Чеклиста на доброто послание съдържа три подточки:

  • Да провокира интерес в аудитрията
  • Посланието да се свързва пряко с вашия бранд и продукти
  • И всичко това да провокира промяна и развитие

По-лесно е да се каже, отколкото да се измисли. Затова ще ви дадем няколко насоки.

2-ра стъпка: Опознайте аудиторията си: Започнете с подробен рисърч.

Най-важният въпрос е, коя е вашата аудитория? Това е първото и най-важно нещо, което трябва да определите. За да направите това използвайте Facebook Built-in Analytics. Статистиката, която ще намерите там, ще ви даде по-ясна представа коя всъщност е вашата аудитория и какво иска от вас.

Създайте вашите “персони”

..Или иначе казано “перфектният представител на вашата аудитория”. Това е един вид измислен герой, който отговаря на всеки средностатистически представител на вашата аудитория. Как това ще ви помогне? Така най-детайлно ще опознаете “вашите хора” и ще знаете къде да таргетирате.

Опознай врага: Правете системно проучване на конкуренцията

Публичността на социалните медии прави този процес доста лесен. Бърз поглед над социалните акаути на вашите конкуренти могат да ви покажат:

  • Криейтив посланието на бранда
  • Визуалният стил на кампаниите
  • Енгейджмънт нивото на тяхната аудитория

Намерете интеракцията между вашия бранд и аудиторията ви
Аудиторията ви със сигурност има разнообразни интереси. Намирането на пресечната точка между вашата марка и интересите на аудиторията ви, може да вдъхнови осъществяването на невероятни идеи за социални кампании.

Брейнстормингът е много добър начин да генерирате работещи идеи за бъдещият ви план за действие. Един малък съвет: след като помислите, обсъдите и разпишете идеите, които са ви хрумнали, сортирайте ги! Оптимизирайте резултатите, като разграфите идеите ви като много добри, добри(но над които трябва да се работи) и лоши (които трябва да се преосмислят наново). Разграфяването може и да е по  различни степени, в зависимост от това какво гони вашият бранд. Този процес гарантира добри резултати, след като го направите, ще имате по-ясна представа къде стоят идеите ви и дали има нужда да ги надграждате. Отделете 10 минути след брейнсторминга и се убедете сами.

3-та стъпка – Използвайте Майндмапинг (Mindmapping)

Майндмапингът не е атомна физика. Не го бъркайте с обикновените записки. Общо взето се състои от балончета и стрелкички, а помежду тях идеите, които ви хрумват на момента. Визуализирайте идеите си чрез бързо нахвърляне на най-важното върху лист хартия.  Най-лесният начин да започнете е чрез платформи като Xmind, MindJet, Freemind, Coggle.

И като за начало, нека да обединим всичко в едно – направете добър рисърч, обсъдете идеите и определете посоките на вашата кампания. След като сте свършили с това, вие сте готови да преминете към по-лесната част – разписването на стратегията. По-лесна е, защото вече сте готови с идеята и концепцията, остава ви единствено да я разпишете, като включите тези подточки:

  • Наименованието – Най-добре се фокусирайте се върху главната цел на кампанията ви.
  • Опишете вашата цел и таргет аудитория
  • Опишете кои социални канали за комуникация ще използвате и как

Отговорете си на следните въпроси като: кои са най-силните и най-слабите ви канали за комуникация?


Добре знаете, че присъствието на вашия бранд в социалните медии е важна част от визията на компанията ви в очите на аудиторията. Затова изработката на качествен план за действие е наистина важен етап от планирането, затова е добре да му отделите нужното време.

Ние от Digital Marketing Group умело „влезаме под кожата“ на всеки бранд като стигаме до същността и идеята зад всеки бизнес, за да я пресъздаде в правилното съдържание и разпространи по точните онлайн канали за комуникация. С удоволствие бихме обсъдили и планирали бъдещото дигитално развитие на компанията ви. Разгледайте нашите проекти и ни потърсете.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

five × 3 =