Контекстуална реклама

КОНТЕКСТУАЛНА РЕКЛАМА

Контекстуалната реклама обвързва Вашето рекламно послание със съдържанието на съответната страница, където то се появява. По този начин можете да бъде до потребителите, които се интересуват от сходни на Вашия продукт. Възползвайте се от възможността да напомните за себе си в момента, в който вашите конкуренти представят своите продукти или когато вашите клиенти правят решението за покупка.

Контекстуалната реклама е един от методите за таргетиране, който се използва активно днес. Обикновено този тип услуга се предлага от рекламни мрежи.

ПОЯСНЕНИЯ

Как работи

Контекстуалната реклама е предпочитана за избор, когато имате тясно профилирана аудитория, например при B2B кампании, и/или когато е необходимо да наложете определен продукт. Обхватът на аудиторията в този случай е по-малък в сравнение с други типове реклама, но за сметка на това стигате до хората, които биха интерес от Вашия продукт или услуга.
За да реализирате добра кампания с контектуална реклама е необходимо да си изясните думите, които са важни за Вашето послание и характеризират Вашия продукт или услуга. След катонипредложите няколко подобни думи, с помощта на нашия софтуер и/или софтуера на съответната рекламна мрежа, ние ще можем да Ви предложим ефективен списък с думите и изразите, които софтуера да търси в съдържанието на сайтовете, за да излъчим там Вашето послание.
Диджитал Маркетинг Груп ползва разнообразни софтуерни продукти, с които да планираме и контролираме вашите кампании с контекстуално насочване. По този начин, в комбинация с нашия опит, гарантираме максимално прецизно таргетиране на вашите рекламни послания.

Опции за таргетиране

Таргетирането при този тип реклама се осъществява на база контекста на съдържанието на съответния сайт. По този начин реклама за масло за автомобили например, ще бъде излъчена в статии с автомобилен контекст. Така вие достигате до вашата аудитория в момента, в който тя има нужда от вас. Контекстуалното таргетиране обикновено се предлага от различните рекламни мрежи. Първокласните сайтове нямат практиката да предлагат подобен тип реклама, макар ченякои от тях разработват по-нестандартни форми на контекстуално показване на реклами. Нашите специалисти с помощта на софтуер и въз основа на дългогодишния си опит ще могат да ви предложат оптималния микс за нуждите на вашето по-прецизно таргетиране.

Рекламни формати

Рекламните формати в контекстуалните реклами са банери, текст и видео. Издателитена различните сайтове избират кой вариант да се визуализира в техните страници. Повечето рекламодатели предпочитат банер реклами със стандартни формати. За такива се приемат размерите 300х250, 729х90, напоследък се налагат и по-големите формати като 300х600. Изборът на правилните рекламни формати е една от най-важните стъпки в процеса по реализиране на интернет кампании. Ние от Digital Marketing Group познаваме възможностите на отделните сайтове и можем да ви предложим най-удачните варианти за визуализиране на вашето рекламно послание.

Ценови модели

В повечето случаи банер рекламата в първокласните сайтове се закупува на база цена за 1 000 импресии (CPM) или на база цена за клик (CPC).През следващите години предстои да се наложи моделът CPV. В България все още не е разпространена практиката на CPA ценови модел, но до няколко години се очаква да се появи и в модела на контекстуални реклами. Този тип реклама е със сравнително ниска стойност и може да се използва успешнокато част от медийния микс при по-тясно профилирани рекламни, например за спортни стоки, за строителни материали и т.н.

Позициониране и измерване

Вашата реклама се позиционира във второстепенни позиции на първокласни сайтове или в сайтове с по-малък трафик. Част от рекламните мрежи, предлагащи контектуална реклама, нямат възможност за прецизно селектиране на страниците, където да се излъчва банерите. В този случай се използват т. нар. слепи мрежи, където нямате контрол върху това къде и как се разполага вашата реклама. Съществуват различни методики за измерване на ефективността в интернет среда. Издателите на сайтове често предоставят достъп до статистиката на отделните реклами. В предоставените от тях данни задължително се съдържа информация за броя на импресиите, за реализираните кликове и за съотношението между тях, т.нар. CTR. Някои издателски групи работят с по-прецизни софтуери и дават изключително добри отчети за реализациите на отделните кампании. Тези отчети понякога са в размер на около 50 страници. Тяхната употреба и внимателен преглед дават възможност клиентите да подобрят бизнес офертата си следващи кампании. Ако желаете независим от издателите мониторинг на отчетността на Вашата реклама, може да ползвате независими агенции за интернет мониторинг или услугите на Google.

Как ви помага, за да развиете вашия бизнес

Контекстуална реклама може да е ефективно средство, с което да подпомогнете своя бизнес. Тя ви помага като:

  • Напомня за вашата компания, продукти или услуга в момент, когато потребителите се интересуват от тях или от подобни на тях;
  • Повишава имиджа на компанията и разпознаваемостта на марката като достига до добре таргетиран брой от потребители, които имат интерес към вашите продукти / услуги;
  • Повишава доверието в компанията, когато клиентът търси информация за конкурентни продукти/услуги;
  • Дава възможност за селектиране и таргетиране на точните целеви групи, до които да достигне вашето послание;
  • Способства за повишаване на продажбите на вашите стоки или услуги;
  • Дава възможност за контрол върху представянето на компанията ви в обществото;
  • Оптимизира разходите за маркетинг като предоставя множество варианти за отчетност на резултатите от кампаниите;
  • Дава повече свободно време за Вас и Вашия екип.

С какво може да сме Ви полезни:

Екипът на Digital Marketing Group предлага работещи и ефективни решения за управления на вашите маркетинг и рекламни бюджети. Посредством нашия опит в планирането и реализирането на кампании с контектуална реклама, ние можем да ви съдействаме в различните етапи от процеса.

При разработване на рекламна стратегия

  • Като ви помогнем да определите целите на кампанията по начин, който отговаря на потребностите на Вашия бизнес;
  • Да ви съдействаме при сегментирането на пазара;
  • Да определим потребителите, до които искате да достигнете;
  • Да съдействаме при бюджетирането на кампанията;
  • Да разработим работещ медия микс в отделни комуникационни канали – офлайн и онлайн;
  • Да съдействаме за разработването на визуалната концепция на кампанията;

При реализирането на кампанията

  • Да разработим адекватна за вашите нужди комуникационен план;
  • Да направим детайлно медия-планиране, което да постигне поставените в стратегията рекламни цени;
  • Да разработим атрактивни визуални послания, с които да привлечем вниманието на Вашите клиенти;
  • Да организираме заявяването на кампанията, оперативния контрол при нейното изпълнение и финалния мониторинг;

При отчета и анализа на кампанията

  • Да ви съдействаме с идеи за оптимизиране на Вашите следващи кампании;
  • Да ви предложим иновативни решения, които да подобрят развитието на Вашия бизнес.

За да си сред точните потребители.

Много сме доволни от съвместното ни партньорство с ДМГ! Като стартиращ бизнес преди една година ни привлече тяхната визия за утвърждаване на нова услуга в България и иновативният подход при имплементирането на маркетиговия план чрез дигитални канали. Разчитаме на тях да растем заедно!  

МАРТИН БОГДАНОВ, Изпълнителен директор на Paysera България

Реализирани проекти

ИМАТЕ НУЖДА ОТ КАЧЕСТВЕНО ПРЕДСТАВЯНЕ?

Започнете от