Trending in Digital marketing: Оптимизация на сайтове за гласово търсене

Trending in Digital marketing: Оптимизация на сайтове за гласово търсене
September 28, 2018 Елена Иванова
SEO for voice search

Дигиталният маркетинг се развива с изключителна бързина, а тенденциите и новите технологии лека полека заемат своето място, променяйки облика на цялата индустрия. Но за какво е всичко това? На кого е нужна тази динамика? Ако сте собственик на бизнес или мениджър, то вероятно ще е трудно да следите всеки аспект и да се стараете да имплементирате всяка технология и похват в своя бизнес. Е, иновациите и технологиите в дигиталния маркетинг имат за цел да подобрят изживяването на потребителите, на Вашите клиенти. Затова днес ще разгледаме нов елемент в бъдещето на онлайн маркетинга, а именно – оптимизация на сайтове за гласово търсене (SEO for voice search).

Важно е да поясним, че алгоритъмът на Google за гласово търсене е в процес на обучение и разработка за нашия роден език, но това не значи, че няма да навлезе в ежедневието ни и дигиталните стратегии съвсем скоро. Пробвайте функцията със своя Google Assistant, ако сте на Android или Google Home.

И така, какво всъщност представлява гласовото търсене? Лесно е – вместо да пишете, казвате кратко и ясно това, което ви интересува. Въз основа на своя алгоритъм Google ще покаже резултати от уебсайтове или ще отговори директно, като прочете извадка от уебсайт, който е преценил, че е релевантен и най-вече достоверен, отговарящ изчерпателно и най-точно на търсенето. За да разберете по-добре мащаба и възможностите на гласовото търсене, ето някои факти:

  • Има 33 милиона устройства за гласово търсене в експлоатация;
  • Към момента 1/3 от търсенията в Google идват от гласово търсене;
  • 57.1% е делът на технологиите с Android, а 34.9% е този на Bing (Siri на Apple използват именно последното);
  • До 2020 г. половината търсения ще бъдат гласови, без употреба на клавиатура;
  • За сега възрастните използват гласово търсене за търсене на координати (посока, адрес или телефон за връзка с даден бизнес), да се обадят на някого, да си пуснат песен или да проверят часа;
  • Тийнейджърите и подрастващите също използват активно гласово търсене. Най-вече, за да се обадят на някого, да потърсят контакти или за помощ с домашното (не е изненада:).

Как да оптимизирате сайта си за гласово търсене?

Кат цяло оптимизацията на сайт е един дълъг и безкраен процес, който има нужда от постоянно внимание и надграждане, за да бъдат постигнати оптимални резултати във времето и да започне да има възвращаемост на усилията и средствата. Изисква се определени знания и умения, като HTML5 & CSS, основни принципи и правила, както и постоянен мониторинг, защото някои техники работят днес, а след месец вече не. Но стратегията за оптимизация на уебсайт за гласово търсене изисква да предприемете напълно нови действия и да държите под око нови параметри на сайта си.

1. Скоростта на сайта е определяща – средната скорост на зареждане е с 52% по-бърза отколкото при настолна версия, което дава значителен превес на сайтове, които се зареждат за около 4 секунди.

2. HTTPS – ако имате време да инвестирате и развивате оптимизацията за уебсайта си, то трябва да сте готови и да инвестирате малко средства в SSL сертификат. 70.4% от гласовите търсения чрез Google Assistant са именно от HTTPS сайтове.

3. Авторитетните домейни са с предимство – новинарски сайтове или такива със собствено качествено съдържание, които са се доказали във времето като надеждни източници, имат по-голяма успеваемост сред гласовите търсения и дори могат да бъдат посочени като конкретен източник, от които Google тегли информацията. Това от своя страна дава добавена стойност пред крайния клиент.

4. Споделяйте съдържанието си в социалните медии – доказано, че социалките играят ключова роля в определянето на релевантността и ангажираността към даден текст. Колкото повече коментари, ангажирания и споделяния има дадено съдържание, произлизащо от сайта Ви, толкова повече се увеличава ранка на статията или сайта при дадено гласово търсене. Интересен факт е, че за САЩ средно топ резултат за гласово търсене има 1 199 Facebook споделяния и 44 туитвания.

5. Не е нужно да задълбавате в създаването на отделни тематични страници – Google се интересува от релевантност и достоверност. Ето защо, алгоритъмът така се променя, че не е нужно задължително да включвате ключови думи или да следите точно по какви ключови думи и фрази хората търсят гласово. Семантиката е по-важна и определяща и именно тя позволява алгоритъмът да извлече и осмисли максимално добре дадено съдържание.

6. Пишете кратко, ясно и разбираемо. Без излишна помпозност – така ще улесните ботът да произнася отговорът бързо и безпроблемно в бъдеще. Имайте предвид, че средната дължина на подобен автоматизиран отговор при гласово търсене е 29 думи, затова спестете тежката терминология.

7. Развиването на съдържание трябва да заеме челно място, когато развивате стратегия за оптимизация на сайта си – освен качество, трябва да целите и задълбоченост, което автоматично би довело до създаването на по-дълги статии. Към момента най-добрият минимум, към който трябва да се стремите е 1 000 думи, но тенденцията е Google да дава преднина на сайтове с дори още по-дълги статии. Затова, ако имате какво да кажете и да бъдете полезни, просто го напишете по възможно най-разбираемия начин.

8. Обновете представянето на бизнеса си в Google My Business – след като за сега хората търсят най-вече посока и координати, погрижете се информацията за Вашия бизнес да е актуална, за да не пропуснете потенциалните си клиенти да се свържат бързо и лесно с Вас.

Наблюдават се и други тактики и стратегии в оптимизацията на сайтове за гласово търсене, но за момента тези стъпки биха заели голямо място в ежедневната оптимизация. Както казахме, тази тенденция все още не е силно застъпена в България, но това не пречи да започнете да работите в тази посока от по-рано, за да не сте неподготвени след година – две.

Има и други важни елементи, на което трябва да се обърне специално внимание, например т.нар. Snippets, защото те ще бъдат основната движеща сила и нещото, което ботът ще произнася пред потребителя, освен релевантните извадки от даден текст.

Темата е наистина супер интересна и заслужава да й отделите повече внимание, защото като всеки аспект на дигиталния маркетинг и SEO се променя според поведението на потребителите. А те, искат да получат информацията все по-бързо и тя да бъде все по-ясна, лесно смилаема и точна. Защото времето е ценно и решенията за дадено действие става все по-интуитивно.

В САЩ и Западна Европа, например Alexa на Amazon е гласовият асистент, който завзема все по-сериозни позиции и в някои сектори като онлайн търговията е изместил изцяло останалите търсачки. За начина му на работа и логиката, която стои зад него, ще разкажем в някоя от следващите ни статии. Междувременно, заповядайте в нашия офис, за да си поговорим повече за бъдещето на Вашия бизнес и как да използвате дигиталните технологии, за да увеличите своите продажби. Свържете се с нас.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*