Правите ли оптимизация за вашия B2B уебсайт?

Правите ли оптимизация за вашия B2B уебсайт?
July 24, 2017 Елена Иванова

SEO (Search Engine Optimization) е част от дигиталния маркетинг микс и е задължителен и неизменен канал за всеки B2B бизнес. Процесът е дълъг и продължителен, т.е. не е действие, което се извършва веднъж и след това се забравя. От една страна, оптимизацията за всеки тип бизнес, било то бързооборотен или бизнес към бизнес, има различни цели и съответно стратегии, а от друга, подходът и начинът на изпълнение е различен. В тази статия ще обърнем специално внимание именно на B2B оптимизацията на уебсайт, тъй като това се явява собствена медия, която има нужда от постоянно обгрижване и ангажиране на аудиторията.

Ако търсите вдъхновение и начини да разширите дигиталното си присъствие и маркетинг, предлагаме ви да прочетете статията 6 неща, без които вашият B2B уебсайт не може“ в нашия блог.

Каква е разликата между SEO за B2B и B2C?

В B2C сайтовете, разбирайте бързооборотни стоки, магазини, услуги и предмети, които ще се позлват от един човек, целта е да се достигне до възможно най-много хора и продажбата да стане максимлано бързо. Тук решението се взима от едно лице, което в повечето случай подхожда импулсивно или на база на кратко проучване за дадения продукт или услуга. Затова подборът на ключови думи може да бъде по-голям в този сегмент, без да е необходимо да се включват дълги и подробни пояснения за крайния клиент. Но случаят с B2B сайтовете не стои така.

B2B пазарът винаги е много по-тесен, т.е услугите и продуктите, които се предлагат, имат тясно предназначение, както и хората, които взимат решение, са повече. Това се дължи на факта, че потенциалните клиенти са други фирми и компании, които старателно преценяват нуждите и разпределянето на разходите за тях. Затова трябва да се има предвид тази разлика, както и фактът, че проучването за скъпо оборудване или услуга може да отнеме от няколко седмици до няколко месеца. От тук произлизат и най-големите разлики между двата типа маркетинг, както и стратегиите за оптимизация за сайтовете.

Каква трябва да е SEO стратегията за B2B уебсайт?

Целенасочено разделение на потенциалните клиенти – вашият бизнес не таргетира масово аудитория, от 18-55 години, която се интересува от, например, генератори. Не. Вашата аудитория се дефинира от услугата или продукта, които предлагате, и какви ползи и решения дават те за конкретни ниши. Затова трябва ясно да се идентифицират тези бизнес ниши, за да се положат основите на ключовите теми, които трябва да се развият в самата структура и съдържание на сайта.

Целта на вашия сайт – дали ще бъде само за изграждане на идентичност, за информиране, за продажби, за запитвания, или ще бъде комплексна? При всички случаи, целта трябва да е съобразена с няколко фактора – лесно навигиране в самия сайт и ясно изразени call-to-action (телефон за връзка, контактна форма, чат, форма за заявка на семплинги). Именно те ще дадат ясна индикация на клиентите какво да направят и по този начин ще се улесни и скъси потребителската пътека, както и вие видимо ще може да измерите или промените целите си.

Бъдете навсякъде, където са потенциалните ви клиенти – в бизнес света хората, които взимат решения в различни компании, са на различни постове и съответно имат конкретни интереси, свързани с бизнеса им. Затова, след като дефинирате бизнес нишите, в които сте силни, помислете тези хора къде се информират за бизнес новини и иновации, където вие да се позиционирате. Една статия в онлайн бизнес издание за вас или услугите ви, с препратка към вашия сайт, е един полезен начин да стартирате качествен линкбилдинг, както и да проследите ефективността от даден сайт, който води към вас.

Кои са ключовите елементи, без които един B2B уебсайт не може?

Както вече споделихме, решението за дадена покупка или дори за запитване отнема много повече време в B2B сферата. Причината е една – проучване на пазара. В това се включва събиране и сравняване на информация, обсъждане и други елементи по пътя към взимане на решение, ако изобщо се стигне до такова.

Затова, за да изпъкенете пред потенциалната си аудитория, трябва да наблегнете на съдържание, което да е насочено към отделните таргет групи и бизнес ниши. Проучването на ключови думи и фрази за всеки отделен бизнес са малка основа, върху която трябва да стъпите, за да развивате качествено, полезно и информирано съдържание. Елементите, които трябва да присъстват във вашия B2B уебсайт за прецизна оптимизация, са:

Блог

И да обичате да пишете, и да не обичате, това е задължителна част. Тук е мястото, където можете, а и трябва, да генерирате новини, образователни и интересни статии, за да можете да представите задълбочените си разбирания и познания за приложимостта на вашите услуги в различните бизнес ниши.

Блогът е мястото, което най-добре може да ви помогне в оптимизация, тъй като ви позволява да сте гъвкави от към теми, които ще позовлят да оптимизирате сайта си именно по тях, много по-целенасочено и прецизно. Най-добре е да публикувате по 2-5 статии на месец, с оглед на смислените послания, които можете да дадете.

 

Съвет: Не подценявайте силата на това да се похвалите с някои готови проекти и доволни клиенти или да представите интервю.

 

Ресурси и/или Библиотека

Вашата аудитория всъщност чете. И то по много. Затова включете наръчници за ползване на вашата услуга или продукт, проучвания/изследвания, направете си собствена статистика за ползите на продуктите ви (на база работата ви до момента, не си съчинявайте свободни съчинения, които не са подплътени с данни). По този начин ще помогнете на потенциалните ви бизнес клиенти да се запознаят по-добре със спецификите и уникалността на вашите услуги, което ще ги провокира по-бързо да ви намерят в онлайн пространството и да ви се обадят.

 

Е, вече решихте ли каква ще бъде стратегията ви? Ние от Digital Marketing Group имаме дългогодишен опит по дигитално обслужване на различни B2B бизнеси, затова ще се радваме да помогнем и на вас да достигнете до точните клиенти и да увеличите своите продажби чрез онлайн каналите.

Ще се радваме да се запознаем с вас на по чаша ароматно кафе, а контактите ни може да намерите тук.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

4 × 2 =