Промените във Facebook алгоритъма: 10 конкретни последствия, за които вашият бранд трябва да бъде готов

Промените във Facebook алгоритъма: 10 конкретни последствия, за които вашият бранд трябва да бъде готов
February 20, 2018 DMG Blogger

Предполагаме всички сте разбрали за промяната в алгоритъма, която Facebook предвижда да въведе през 2018 г. Още в началото на януари Марк Зъкърбърг обяви, че Facebook ще промени нюзфийд алгоритъма си като селектира съдържанието до теми като „приятели, семейство  и общи групи“.

Нашето усещане като агенция е, че главната причина, поради която Зъкърбърг и целият екип на Facebook стигна до подобно решение е, че самата компания не успява да се справи с фалшивите новини и лавината от нерелевантно съдържание,  което ежедневно се генерира от социалната медия.

Затова решихме да споделим част от най-важните последствия, които ще променят социалната мрежа, ще повлияят пряко на вашия бранд и на резултатите на вашите кампании.

 

  1. Вече няма да се толерират така любимите на някои clickbait публикации. Това са постове тип: „Харесай и спечели“, „Коментирай и спечели“, „Тагни се и спечели“, „Сподели и спечели“ и други подобни.
  2. В изказването си Зъкърбърг специално наблегна на това, че иска времето, което прекарваме във Facebook са бъде „time well spent”, тоест то да бъде пълноценно и удовлетворяващо.
  3. Ще виждаме все повече съдържание от нашите „приятели“ и все по-малко от брандовете.

 

Ако управлявате Facebook страница или имате такава, трябва също да предприемете мерки. Ето част от нашите препоръки:

 

  1. Повече от ясно е, че трябва да се концентрирате в публикуването на истински смислено и интересно съдържание, което предизвиква ангажираност на вашата аудитория. Но НЕ използвайте clickbait техниките – с подобни методи определено не ангажирате вашата публика.
  2. Инвестирайте време в развиването на фейсбук групи. Нещо, за което се говори твърде малко, но е изключително полезно и дори необходимо.
  3. Можете да подканите вашите фенове на „последват“ страницата ви, така че да виждат съдържанието от нея по-често. Това не се наказва от алгоритъма, но отново опира до това, какво съдържание публикувате в социалните мрежи.
  4. Нещо, което определено ще остане като тенденция и занапред е видео съдържанието. Съветваме ви да правите повече LIVE видеа, които все още са силно показвани и имат по-добра гледаемост от качените. Друг важен елемент от публикуването видеа са субтитрите – 80% от видеата във Facebook се гледат без звук.
  5. Инвестирайте време и ресурси в чатботовете. Те могат да са изключително полезна инвестиция не само за онлайн магазините, но и за всякакъв абсолютно всякакъв вид бизнеси – от B2B до B2C.
  6. Инфлуенсърите, които са оставили личните си профили и не са си направили отделна страница ще имат щастието да достигнат до по-голяма аудитория. Но все пак внимавайте с инфлуенсърите, които рекламират от техника до тоалетна хартия в рамките на 2 часа. Подобни практики няма да бъдат толерирани от Facebook.
  7. И не на последно място – пишете кратки постове. Под кратки постове имаме предвид съдържанието над поста да е не повече от 140 знака и дори по-малко. Публикации с над 200 или повече думи не се показват изобщо в нюзфийда или достигат до много ограничен брой от хора.

Определено предстоящите промени във Facebook ще са вълнуващи и ще нарушат спокойствието на корпоративните профили. Но сме сигурни, че промените ще бъдат за добро и за двете страни – както за потребителите, така и за брандовете. Сега е правилният момент да преструктурирате вашата Facebook стратегия, да запретнете ръкави и създадете наистина интересно и уникално съдържание. Ако имате нужда от помощ с това, ние сме насреща. 🙂

Няма смисъл да се страхувате от промените в алгоритъма, защото ако вече сте достатъчно отдадени в това да произвеждате качествено и смислено съдържание, наистина няма от какво да ви застраши. С малко търпение и време, сме сигурни, че резултатите ще са успешни!

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*