Employer branding

Employer branding

Employer Branding (или брандиране на работодателя) с няколко думи може да се опише като процеса на създаване на такъв имидж на компанията сред потенциалните ѝ служители, какъвто би бил най-полезен за дейността ѝ.

Ние маркетолозите обичаме да цитираме четирите П-та (от английски – product, price, placement and promotion) като основа на маркетинга, но това, което винаги имаме на ум е петото П (people), а именно най-важното – хората. В последните години и особено с развитието на модерните IT бизнеси, водещите компании по света осъзнаха, че персонала, който наемат все по-лесно изоставя своите работодатели по различни причини. Това породи уникално съревнование за наемането на добри специалисти, което пък от своя страна накара маркетинг и отделите за човешки ресурси да съберат глави и да измислят ново решение на проблема.

Тази част на маркетинга започна да се развива първо в големите корпорации и може донякъде да изглежда отвлечена и невъзможна за реализация от малките и средни предприятия, които преобладават на пазара на труда, но това не означава, че мениджърите на всяка фирма не трябва да помислят по въпроса. И не, България не бива да остава на опашката в световните тенденции, особено в изключително затруднения пазар на труда, в който работят нашите компании.

Ние от Digital Marketing Group искаме да ви помогнем да реализирате потенциала си като работодател и ще ви зададем няколко въпроса, на които трябва да си отговорите, за да стартирате успешното си брандиране като работодател:

  1. Знаете ли защо вашите бъдещи служители искат да работят за вас?
  2. Кои са бъдещите ви служители и какво знаят за фирмата?
  3. Какво БИХТЕ ИСКАЛИ бъдещите ви служители да знаят за фирмата?
  4. Колко от вашите бивши служители биха ви препоръчали като работодател?
  5. Знаят ли ръководните кадри във фирмата как да ви представят като работодател?

Не бързайте, когато отговаряте на тези въпроси. Всички знаем, че за да бъде приложена една нова концепция на практика, е необходимо време и ще трябва да отделите поне няколко часа от натоварения си график, за да стартирате процеса. Но не отлагайте много, много други фирми вече рабтят по изграждането на своя имидж.

И не на последно място – замисляли ли сте се какви са разхдите по наемането на един нов служител? Колко време е необходимо за откриването на подходящ човек? Няма ли да е по-лесно, ако потенциалните служители вече знаят за вашата фирма и могат предварително да преценят дали изобщо да ви изпратят документите си. Ние в Digital Marketing Group знаем как да помогнем на бизнеса ви и как да достигнем до най-подходящите хора.

Защото знаем, че хората са най-важния ресурс.

We are working together over the last year. They (DMG) proved to be really professional marketing people high skilled bringing good results to our company.

ALEXANDRA HANGANU, човешки ресурси, SAКARE

 

Реализирани проекти

ИМАТЕ НУЖДА ОТ КАЧЕСТВЕНА СТРАТЕГИЯ?

Започнете от