Бранд цветове

Най-въздействащите цветове за брандиране в зависимост от бизнес сферата

Да, зад цветовете има скрит смисъл. Te влияят на аудиторията ви повече, отколкото си мислите.

Днес, психологията на цветовете се е превърнала във водещо звено в маркетинга на една компания, щом стане въпрос за брандиране, идентичност и лого дизайн. Колкото и странно да ви звучи, дори най-малката промяна на цветовата гама може да промени въздействието върху аудиторията.

Проучване, направено от британската компания Towergate Insurance анализира близо 520 компании от различни индустрии, заедно с техните лога и брандинг. Целта? Да се определи, кои са най-въздействащите цветове във всяка индустрия. И по-специално – как въпросният избор на цветови гами влияе на поведението на аудиторията.

Според проучването, 80% от визуалното съдържание, чрез което ние формираме мнение за едно лого или брандинг, зависи от използваните цветове. Всяка сянка може да предизвика психологическа реакция, която повлиява на цялостното мнение за дадена марка.

Ето няколко цветови насоки, които могат да помогнат на вашата индустрия:

Ресторантьорски бизнес


Червено: предизвиква внимание

Червеното носи енергичност, лесно привлича вниманието, а според някои експерти предизвиква усещане за глад, което си е ключово изискване при ресторантьорския бизнес.

Зелено: благосъстояние

Зеленото често се асоциира със здраве и възстановяване. Така че, ако вашият бизнес е насочен здравословният начин на живот, е хубаво да добавите зелен елемент към логото си.

Синьо/розово/цикламено: Сладост

Синьото, особено съчетано с розово или цикламено е често използвана комбинация за промотиране на захарни продукти и сладкиши. Така, че ако имате сладкарница, можете да се насочите именно към тези цветове.

Авиокомпании

Синьо: Сигурност, надеждност

Синьото може да предизвиква и надеждност при аудиторията. Качество, към което всяка авиокомпания се стреми.

Червено: топлота

Като бизнес, който предоставя обслужване и по време на самото пътуване, червен елемент в логото може да предизвика нужната топлота и усещане за загриженост.

Жълто: бодрост

Жълтото, често се асоциира с щастие, оптимизъм и безпроблемност.

Комуникационно оборудване, техника

Синьо: комуникация

Синият цвят е символ и на комуникация и умствена яснота.

Черно: убедителност, самочувствие

Асоциира се и със сила и сигурност

Сиво: правдоподобност

Ако сивото се съчетае в комбинация със синьо могат да предизвикат правдоподобност и надеждност на услугата.

Облекло и аксесоари

Черно: изисканост, изтънченост

Както знаем, черното е на почит в модната индустрия от векове. Ако искате да заложите на сигурното, можете да се доверите на черен дизайн.

Червено: страст

Червеното често бива асоциирано с желание и страст.

Оранжево: екстровертност

Отличителен цвят, който провокира самочувствие и оптимизъм. Оранжевото, както и жълтото стимулира логическата прецепция на мозъка и създава чувство за ентусиазъм. Въпреки това, ако се използват твърде често може да предизвикат и чувство за безпокойство.

Авто индустрия

Сиво: качество

Сивото със по-сребристи отенъци и сенки, внушава усещане за лукс и висока технология.

Червено: мъжественост

Ако аудиторията ви е главно мъже преспокойно можете да използвате червеното като водещ цвят.

Синьо: надеждност

Освен всичко останало, синьото действа успокояващо и създава усещане за постоянство.

 

Куриерски и логистични компании

Синьо: сигурност

Стабилност, надеждност, сигурност ..всичко това в един цвят.

Червено: отдаденост

Червеното е често асоциирано с отдаденост и постоянство.

Оранжево: достъпност

По-светло оранжевото често бива асоциирано с достъпност и изгодни ценови категории.

 

Домашни уреди и мебели

 

Синьо: релаксация, спокойствие

Най-спокойният от всички цветове, създаващ чувство за уют.

Червено: мотивация

Според експерти червеното може да събуди дори и физически тялото.

Цялостното селектиране на по-ярки цветове провокира и зарежда аудиторията с енергия и е много по-вероятно да провокира реакции. Ако примерно сайтът или продуктът ви е тежък като информация, хубаво е да намесите по-неутрални и тъмни цветове, за да държите читателят/клиентът спокоен.

И ако не сме ви убедили с всичко това можем да затвърдим тезите си и с малко статистика. Според проведени изследвания, 93% от потребителите се фокусират върху визуалната част, а не съдържанието на продукта. Само 4% обръщат внимание на вкуса, звука или текстурата, когато купуват даден продукт. Според проведено проучване над 50% от клиентите не се връщат отново в даден магазнин, ако не го намират за естетично красив.

Всеки цвят има собствена културна асоциация в обществото. Ако наистина искате да изберете най-подходящото лого, което перфектно да пасва на бизнес концепцията, трябва много внимателно на определите таргет аудиторията, психологическото им поведение и реакции. На база на подобни проучвания можете да създадете лого и брандинг концепция, която да ви помогне много в бъдещото развитие на бизнеса ви.

Ние от Digital Marketing Group можем да Ви съдействаме, за да изберете най-подходящия дизайн и цветова гама за Вашето лого, както и да изградим и оформим образът, който ще продава най-успешно Вашия бизнес.