10 тенденции в дигиталния маркетинг, към които не може да бъдете безразлични през 2019 година

10 тенденции в дигиталния маркетинг, към които не може да бъдете безразлични през 2019 година
January 3, 2019 Mario Spasov
Тенденции в дигиталния маркетинг

Каква беше 2018 година за теб? За твоя бизнес? За семейството ти? Това са все въпроси, които човек си задава с настъпването на декември. Ако трябва да отговорим с една дума каква беше годината за дигиталния маркетинг, то тя ще е „динамична“.

Динамична, защото ъпдейтите бяха ежедневни – както от страна на възможностите за таргетиране на аудиторията, така и по отношение на интерфейса на каналите за комуникация. Причината е проста – всяко нововъведение бързо омръзва на публиката и всеки ден имаме нужда от нови изживявания. Е, през 2019 година тенденцията ще се запази – ще продължим да търсим новото!

Успешният бизнес през следващата година няма да може да разчита само на досегашните си методи, с които присъства в онлайн пространството.  Ето и 10 идеи, които няма да е лошо още през януари 2019-та да помислите как да внедрите в бизнес комуникацията си:

  • Гласово търсене и Smart Speakers (Siri, Alexa)

Здравей, Сири! Какво ще е времето в София утре?

Алекса, намери ми рецепта за зелеви сарми!

Увеличаващото се използване на гласово търсене накара маркетолозите да премислят наново своята стратегия за 2019 година. Прогнозата е до 2020 година 50% от всички търсения да бъдат направени чрез глас. В момента всяко пето търсене в Google е гласово а в търсачката на Bing е всяко четвърто.

Гласовото търсене е от съществено значение за достигането до релевантно съдържание, което хората търсят в мрежата. Изкуственият интелект става все по-умен и грешките, които правят войсасистентите като Alexa, Siri и Google, намаляват.

Много брандовете включиха този метод на търсене в своите стратегии за дигитално присъствие, така че да доставят ценна информация на своите клиенти. „Доминос пица“ използва гласовото търсене, за да увеличи продажбите си и по този начин позволява потребителите да си поръчат пица чрез Алекса.

Имат предвид, че компаниите няма да произвеждат само аудио съдържание с надеждата, че брандът им ще добие по-голяма популярност. Големите рекламни платформи като Google пуснаха вече възможност рекламодателите да излъчват аудиореклама, именно за да отговорят на повишеното гласово търсене.

Запомнете нещо за гласовата технология: трябва да използвате разговорен език, фокусиран върху функционалните фрагменти в Google и да помислите за ключови думи, които хората биха използвали.

Ако искате да разберете повече по темата, прочетете нашата статия SEO for Voice Search.

  • Сторита в социалните медии

С нарастващата популярност на сторитата във Facebook и Instagram и т.н. се налага маркетолозите да обърнат внимание на този формат на комуникация.  За първи път Snapchat създаде концепцията за „Моето стори“, след това Instagram и Facebook последваха примера. Сега YouTube представи и свой формат.

За бизнеса съществуват много възможности, с които да имплементират съдържание в този начин на комуникация. Могат да бъдат пуснати интервюта с мениджъри или работници в компанията, заснемане на видео за това как един продукт се произвежда, с въпрос за мнение на клиентите за даден артикул – всичко е въпрос на въображение и креативност.

  • Програматик реклама

Програматик реклама все още не е навлязла на нашия пазар с пълната си сила и потенциал. Това не означава, че не трябва да вземете мерки навреме, защото 2019 година се очертава като ключова за налагането ѝ на българския пазар. Програматик рекламата е процес, който използвайки изкуствения интелект, автоматизира купуването на интернет реклама, така че по-лесно и, по-важното, най-прецизно да достигнеш до правилната аудитория. Програматикът променя дигиталната реклама толкова бързо, че почти 90% от дисплейната реклама в САЩ ще бъде програматик до 2020 година.

Програматик рекламата заема все по-сериозно място и в българския пазар на дигитална реклама. Големите издателски групи в страната внедриха тази технология и вече могат да предложат изключително добри възможности да таргетиране. Агенции като Digital Marketing Group пък могат да ви предложат качествени решения за оптимизиране на дигиталните рекламни инвестиции посредством програматик решения.

В България очакваме сериозен ръст догодина, а повече по темата ще си говорим по време на конференцията The Battle for Programmatic, така че вземи сега и се регистрирай.

  • Персонализация

Всеки бизнес иска да се открои от конкурентите си с нещо – по-ниски цени, по-добро качество на продукти/услуга или някакъв вид добавена стойност. През 2019 година няма да сбъркате, ако заложите на персонализиране на маркетинга си – това означава персонализирано съдържание, продукти, имейли и т.н. Е това не е нещо ново, но пък супер яко.

С наличието на данни като потребителско потребление, история на покупките и кликвания на връзки, персонализираното съдържание никога не е било по-лесно. В действителност 96% от търговците смятат, че персонализирането е най-голямата напредва за повече клиенти.

Фирми като Netflix и Amazon вече използват персонализацията много умело. Например щом влезете в акаунта си в Netflix, ще забележите, че всичко е подредено точно според вашия вкус – първо се показват филмите, които сте гледали или които са близки по жанр на тези, които предпочитате. Дори банерите и каруселите с реклами следват тази логика.  Накратко казано персонализирането за потребителите е равнозначно на повече удоволствие от ползването на услугата и по-малко прекарано време в търсене.

  • Видео маркетинг

Няма да те убеждаваме колко е важно видеосъдържанието и как задължително трябва да заложиш на него още сега. Ще оставим цифрите да си кажат тежката дума: 70% от потребителите казват, че са споделили видео с рекламно съдържание; 72% от фирмите отчитат повишаване на продажбите благодарение на видео реклама в интернет; 52% от потребителите се чувстват по-уверени в покупката на даден артикул, след като са изгледали видео, посветено на него.
Тук дори не става дума за Youtube. За да постигнеш по-добри резултати с видеата си, би било достатъчно да го пуснеш като пост или лайф във Facebook, Instagram или LinkedIn. Голяма популярност набира именно лайф стрийма. Все повече бизнеси избират този метод за интервюта, ивенти, демо на своите продукти/услуги..
Нещо интересно, което може да опитате, е 360-градусово видео.

Тук може да видите (използвайте мишката, за да местите самото клипче) конкретен пример: https://www.youtube.com/watch?v=-xNN-bJQ4vI

  • Изкуствен интелект (AI)

Забравете за научната фантастика – изкуственият интелект вече ни завладява! Сега по-сериозно. Главната задача на изкуствения интелект е да анализира потребителското поведение и особеностите при използването на търсачките. Използва данните от социалните медии, които дават информация на бизнеса за това как клиентите са достигнали до дадени продукти или услуги. От друга страна AI е в услуга и на потребителите, като им дава информация за добри оферти, които биха ги заинтригували. Според последните данни на Garner до 2020 година 25% от потребителите ще бъдат обслужвани от чатботове. За сравнение през 2017 година броят им е бил по-малко от 2%.

  • Чатботове

Скучно ви е и решавате да си купите нова дрешка. Пишете тениска в Google и отваряте някой сайт. В първите секунди, в които се опитвате да откриете подходяща категория, изскача в долния десен ъгъл “Здравейте! Можем ли да сме Ви полезни с нещо”. За щастие, повечето от вас вече знаят, че от другата страна не е нито собственикът на онлайн магазина, нито някой от милионите му служите, които иначе биха били необходими за обслужването на всеки потенциален клиент, кацнал на сайта. Това е най-обикновен чатбот, който – оказва се, ще продължи да бъде много важна част от всяка маркетингова стратегия през 2019-та.

Много хора предпочитат комуникацията с чатботовете, защото „виртуалните същества“ са паметливи и взимат предвид нашето поведение, отговарят мигновено и винаги са в добро настроение. Uber използват chatbots, за да общуват с клиентите си, правейки по-лесна поръчката на превоз дори чрез Messenger, Slack или Google Maps. Пътниците могат да използват менюто, за да изберат типът на пътуване, да проследят колата, да изпратят на приятел данни за това кога се очаква да пристигнат до крайната си дестинация и дори да направят плащане.

До 2020 година 1,4 милиарда души ще общуват с чатботове, като 80% от бизнеса ще се доверяват на виртуалния си служител.

                Успешен пример от България за нас е проектът EVA на Пощенска банка.

  • Инфуенсър маркетинг

Използването на посланици на мнения, познати повече като инфлуенсъри, е много ефективен начин да увеличите продажбите, но само ако знаете как да го правите добре. Винаги е по-добре някой друг да те похвали пред това сам да го направиш. Ето защо и потребителите реагират повече на послания, изказани от известни личности, журналисти или блогъри. Най-често те използват услугите или продуктите на даден бизнес и публикуват в социалните медии коментари и мнения за тях, придружени от снимки или видео. Първи на въдицата се закачат най-върлите им фенове, но ефект се наблюдава при повечето хора, до които е достигнало посланието. Все пак е важно да знаете, че за целта ще се наложи да си заделите по-сериозен бюджет, защото колкото е по-известна една личност, толкова по-висок хонорар ще поиска.

Ние продължаваме да се чудим колко са истинските инфлуенсъри в България, но това е друга тема…   

  • Social Messаging Apps

И пак ви започваме с числата: на месечна база активните потребители във Facebook Messenger са 1,3 милиарда души; 2 милиарда са съобщенията на месец, изпратени между потребители и бизнеса в Messenger;. WhatsApp има 1,3 милиарда активни потребители на всеки 30 дни; 55 милиарда съобщения се изпращат всеки ден чрез WhatsApp. В България предпочитаме Messanger на Facebook и Viber, но и други платформи за съобщения набират сериозна скорост.

Хората прекарват все повече време в общуване чрез социалните платформи. Най-често потребителите правят това в свободното си време – точно когато е най-релевантно и да бъдат таргетирани. Но все по-често този тип комуникация се използва и при Business-2-Business маркетинга и без да е учудващо дава доста добри резултати.

  • “Микро-моментите”

В следващите 12 месеца се очаква да бъде подобрен един дългогодишен рекорд – жителите на Съединените американски щати ще заменят телевизора със смартфона. Не че ще си изхвърлят телевизорите, а просто ще прекарват по-малко време пред тях, отколкото отделят на телефона си. Това ще промени начина, по който търговците трябва да работят, за да привлекат вниманието на купувачите.

Според данни на Google всеки четвърти потребител използва телефона си, за да намери бързо решение на свой проблем, търсейки най-близкия бизнес, който да му предложи желаната от него точно този момент услуга или продукт. Каква трябва да бъде вашата реакция като човек, занимаващ се с бизнес?

Трябва да направите по-достъпно намирането на решение, свързано с вашата дейност. Първо проверете мобилността на сайта си – колко бързо се отваря на различните устройства и операционни системи. Разберете от къде идват посетителите на сайта ви и проследете модела им на поведение. Трябва да разберете как мислят потребителите ви, за да направите търсенето им на решение възможно най-кратко.

 

В заключение можем да кажем, че 2019 година ще бъде по-добра за потребителите, защото ще бъдат ухажвани със съдържание, което ще отговаря на персоналните им интереси и нужди. За бизнеса няма да е лесно, но нищо не е загубено. Ние от Digital Marketing Group ще продължим със съветите, а ако те не са ви достатъчни – винаги можете да се свържете с нас на тел. 0700 200 55 и на имейл welcome@digital-marketing.bg .

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*