Facebook video

Видео за Facebook: задължителните елементи, които да имате предвид

Видеото се налага като предпочитания формат във Facebook. Опитът ни показва, че форматът работи изключително добре: достига до повече хора на по-ниска цена и с по-голяма ангажираност. Разработването на професионално видео за Facebook обаче си има своите тънкости и тук ще споделим някои от тях.

Най-доброто видео за Facebook е това, което е правено с мисълта, че ще се ползва във Facebook  

Точно така. Стига да може да си позволите, още когато създавате вашето видео вземете предвид, че то ще се излъчва в социалната мрежа и го разработете по правилния начин. Използването на телевизионни клипове в онлайн среда не винаги е удачно. Замислете се най-малкото за размера.

Използвайте къси видеа

Стандартът за късо видео е 6 секунди, т.нар. bumber и данните показват, че над 86% от потребителите гледат клиповете средно до свещените 6 секунди. За да разработите подобно видео може да използвате двата най-масови формати – или giff файл (дори с анимирани картинки) или микро видео, което сте сглобили от по-дълго такова.

Използвайте нестандартен формат

Какво ще кажете за вертикално видео. Звучи интересно и кара потребителите ви да се загледат и/или зачудят. Във вертикалния формат може да разкажете и по-дълга история или две истории една под друга. В същото време този формат се вписва супер лесно в любимия формат на Facebook – Stories.

Покажете вашия бранд в първите три секунди

Големите брандове знаят това и когато разработват видео кампаниите си винаги залагат логото, цветовете или елементите, които ги различават в първите три секунди. Както ви казахме по-горе, много от потребителите няма да гледат след това.

Показването на вашия бранд още в самото начало на клипа е стимул за най-запалените ви фенове да изгледат до край съдържанието.

Разработете супер як thumbnails

Това е първата визия, която вашите потребители ще виждат. Тук имате само секунда. Разработете визия, която е ярка и ясна, избягвайте всякакви замъглени визии. Използвайте контрастни цветове, които отличават вашия бранд и правят асоциация с него.

Имате герой, използвайте го

Визиите, които имат лица на хора, са изключително по-добри в сравнение с тези, в които липсва човешкият фактор. Затова, ако имате герой, ифлуенсър или персонаж, който използвате, вкарайте го във вашето видео и по възможност още в първите секунди.

Използвайте динамика

Хората в социалните медии обичат динамиката. Не се застоявайте на някой кадър, колкото и важен да е за вас. Бъдете смели, динамични, отличителни. Няколко кадъра в секунда може да са много при ТВ рекламата, но пък един кадър за 2-3 секунди е супер бавно по стандарт за Facebook рекламата.

Използвайте заглавия

Не чакайте края, за да покажете вашето основно послание. Може да започнете с него. Напишете го с големи букви и разкажете какво искате да усетят и почувстват хората. Големите надписи се възприемат добре в социалните медии, просто защото там се гледа на малък екран (още една причина да не ползвате клипа от ТВ рекламата ви директно).

Включете звука

Звукът е естествено допълнение към добрата видео реклама. Включете го във вашата визия. Стандартно звукът трябва да бъде пуснат от потребителя. Използвайте отличителен звук, който се асоциира с вашата марка. Ако имате възможност, запишете и войс овър, който да допълни посланието. Потребителят е този, който решава дали да ги чуе или не, а какво по-хубаво от това.

Покажете продукта си в началото

Хората във Facebook нямат време да се чудят какво им предлагате. Бъдете прекалено ясни – покажете продукта си, напишете го с думи, разкажете го с глас. Всичко трябва да се случва бързо, лесно и интуитивно, за да остави поне някаква следа в потребителите.

Покажете какво очаквате от потребителите

И тук бъдете директни – искате да купят, да посетят, да разгледат. Разкажете на хората веднъж в текста към поста и друг тъп в самото видео какво очаквате от тях. Колкото по-добър е т.нар. call-to-action, толкова по-силна е вашата реклама.

Промотирайте

Всяко добро корпоративно видео във Facebook има нужда от подкрепа. За съжаление такъв е настоящият алгоритъм на платформата. Отделете бюджет и за спонсориране на вашето видео.

Ако искате други съвети за това, как да подобрите ефективността на вашата онлайн реклама, ние сме насреща.