Copy-TO – част от ефективната маркетингова стратегия

Copy-TO – част от ефективната маркетингова стратегия
September 20, 2018 Йоана Кирилов

Какво се случи с copywriting-а?

Преди да наострите инструментите си и да научите как се пише copy за чудо и приказ, разберете точно какво е copywriting-ът като част от маркетинга и как се промени във времето.

Обикновено, content marketing-ът е фокусиран върху привличането и задържането на клиенти, докато copywriting-ът включва убеждаване на клиентите да предприемат конкретни действия, от насрочване на среща до извършване на покупка. В ерата преди широкото разпространение на компютрите и мобилните устройства, това разграничаване беше важно за менажиране на различните части на жизнения цикъл на клиента. В днешно време тези две направления в маркетинга се смесиха, защото нарастването на дигиталната икономика успя да размие границите по между им, като комбинира тези две дисциплини в една. На практика copywriting-ът включва всички писмени активи, които Вашият бизнес използва, за да информира достатъчно добре клиента, да увеличи лоялността към бранда, да провокира действия и да задържи клиентите си като ги накара да се връщат към него, желаейки повече.

Форматите, под които copywriting-ът се разпространява:

  • Блогове
  • Електронни книги
  • Презентации
  • Публикации в социалните медии
  • Уеб копи – целеви страници
  • Видео скриптове/ разказване на истории
  • Платена реклама
  • Call-to-action копи
  • Нюзлетър
  • Проучвания
  • Инфографики
  • Подготовка за уебинари

Какво трябва да съдържа съвършеното copy?

Hint: Няма нито една стратегия или стил на писане, който да е идеален за всички видове copy-та.

Тоест, към всеки тип съдържание трябва да се подхожда по различен начин. Или, за да се създаде качествен текст, е хубаво той да комбинира следните стъпки:

  1. Разпознаване на типа съдържание, което трябва да бъде написано
  2. Работа в рамките на установени формати
  3. Поставяне на ясна цел
  4. Създаване на връзка с потребителя
  5. Уникално, ангажиращо или променящо перспективата начало и ясна и проста покана за действие в края на текста
  6. Потапяне в историята на бранда. Запознаване с всички (технически) спецификации
  7. Опознаване езика на потребителите

Тези насоки изграждат по-ефективни стратегии и са силна основа за създаването на мощно маркетингово copy. Защото „един създател на съдържание трябва да носи много шапки, за да успее да напише ефективно, целенасочено copy, което хем да говори на аудиторията, хем да влияе на търсенето.“

Трудно е да се влезе под кожата на всеки бранд, защото текстовото съдържание е неговият единствен глас в рекламното пространството. Затова е нужно да се изгради комбинацията от собствен стил, почерк на бранда, да бъдат съобразени изискванията на клиента, желанията на публиката и техническите изисквания за SEO, които са необходими за алгоритмите на търсачката.

Не е от лесните занаяти, нали?

Накратко: Добрият copywriter създава краен продукт, който е повторение на ключови думи и призиви за действие. Те ангажират аудиторията, класират се на страниците с резултати от търсенето и насърчават действия. Всичко това по начин, който е уместен и приложим за бранда.

Каква е крайната цел?

Общата картинка – Вашият бизнес помага на Вашите клиенти да се справят с дадени проблеми или да направят значителни подобрения. А крайната цел на потенциалните и настоящите клиенти е да вникнат в детайла и да се идентифицират с клиента.

Разбира се, целта също е строго индивидуална за всеки бранд. Някои искат да изградят доверие с потребителите си, други искат да привлекат нови, трети, желаят да бъдат по разпознаваеми. Но всички тези цели са съпътствани от една – продажби. И тук стигаме до разковничето, че цялостната маркетинг стратегия, не е способна да ангажира максимален бой потребители без точното съдържание.

Ако и Вие смятате, че посоченото до тук е част от Вашата стратегия за правилно котиране на пазара, заповядайте да го обсъдим. В наше лице ще намерите интересен събеседник, който ще Ви покаже правилния път като разкрие ключовите сегменти, необходими за развитието на бранда Ви.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*