Няколко Digital Тенденции за 2019 година

Няколко Digital Тенденции за 2019 година
August 21, 2018 Йоана Кирилов
Digital trends for 2019

Ето, че краят на 2018 бавно наближава. Все още не сме подготвили речта за равносметката, но пък решихме да надникнем в Уеб пространството и да разучим какво се шушука за идната година. Digital маркетинга е динамична среда, където прогнозите излизат още преди края на календарната година. Та стига празни приказки, ето малко инфо, което събрахме:

До този момент можем да заявим, че 2018 беше годината на подобрения и надграждане на тенденциите в социалните медии през 2017 г. Но какво още ни очаква през 2019?

Прогнозите сочат, че:

Интернет ще настигне телевизията

Изследванията показват, че през 2019 г. Интернет ще настигне телевизията по отношение на гледаемост. Според проучванията, хората ще прекарват 2,6 часа на ден в онлайн пространството и  2,7 часа на ден, гледайки телевизия, като средностатистическият човек ще отделя по 45 минути в гледане на видео на мобилно устройство. Компаниите ще харчат по-малко пари за телевизионни реклами и ще влагат повече за уеб видео, социални медии и уеб реклама.

Социалните медии ще бъдат по-дълбоко интегрирани към други услуги

Социалните медии ще продължат да интегрират своите услуги към външни приложения или т.н. third-party applications. Например Facebook и LinkedIn позволяват на потребителите си да се регистрират за външни услуги, използвайки акаунта си в социалните мрежи и с него да споделят част от данните си. Очаква се тази тенденция да продължи и социалните платформи да се интегрират все повече с други услуги/ да са свържат с други услуги/ да бъдат част от трети външни услуги.

Глобалните проучвания сочат, че приложенията в социалните медии ще започнат да споделят повече потребителски данни с аудиториите си и да създават по-безпроблемно преживяване във външните приложения (third-party applications). Това помага на социалките да запазят господството си, да получат повече информация за потребители си и да предоставят по-добри услуги за по-малките уеб сайтове и приложения.

Е, разбира се, тук трябва да вметнем за по-скоро негативното влияние на GDPR по отношение на гражданите на Европейския съюз, но това е една друга доста широка тема, която тепърва ще е повод за дискусия в онлайн пространството на Стария континент.

Live видеото ще продължи да расте

Не е тайна, че видеата на живо в YouTube, Facebook, Instagram предизвикаха вълна от успехи през 2016, 2017 и 2018 г. Всъщност през 2016 г. повече от 80% от потребителите в Интернет са гледали повече live video в сравнение с предходната година – вероятно поради увеличаването на повече модерни стрийминг услуги.

Един съвет от нас, насърчавайте брандовете да правят повече live videos. Този формат е перфектен да разкрият на аудиторията си „неща от кухнята“, да споделят моменти от офиса или от поредния хубав event. С лайв видеата в социалните мрежи може да постигнете повече интеракция , а това да доведе до по-голяма ангажираност с Вашето съдържание.

Според много проучвания 67% от зрителите на лайв видеа, споделят, че е по-вероятно да закупят билет за концерт, за да видят група или да присъстват на събитие , ако са гледали live поредица от подобни такива онлайн.

Освен това да не забравяме, че 45% от потребителите ще си платят да гледат любимия си спортист, отбор или изпълнител в онлайн поток. Просто защото мястото на първия ред винаги е подсигурено.

Какво ново за видеоклипът и Видео рекламите

Подобно на live video-то, видеото ще продължи да бележи ръст. Проучванията за 2019 посочват, че видеоклипът ще отчете 85% от общия интернет трафик до 2019 г. Освен това 54% от потребителите на Интернет вече гледат видео в  социалните платформи месечно и този брой е с тенденция да нарасне през следващите години.

Видео рекламите също се увеличават. 65% от рекламните импресии на Instagram са резултат от видео съдържание и очакваме този брой да нарасне още повече.

Брандовете, обмисляйки стратегиите си в социалните медии за 2019 г., трябва да добавят видео формати. Няколко начини да го направите е  чрез пускане на видеореклами в YouTube и Instagram, създаване на видео съдържание in-house или в партньорство с инфлуенсъри, които да включат съответния продукт към видеото си. Не ги подценявайте.

Чатботовете и защо трябва да се наблегне на тях и у нас?

Чатботовете са тенденция, която от няколко години е на световния пазар, а в последните две се появи и у нас. Като такава се очаква да продължи да се  разпространява и през 2019 и това ще се смята за нещо естествено и приемливо за потребителите. През 2019 очакваме чатботовете все по-често да бъдат първото нещо, когато някой потребител си поръчва пица, избира мобилен план или иска да резервира стая в хотел. Чатботовете позволяват на потребителите Ви да правят всичко това без да се налага да теглят каквито и било приложения.

Как потребителите ги възприемат?

Според проучване в Европа, направено сред 5 000 души, 19% от анкетираните са имали негативни възприятия за чатботовете, 33 % казват, че имат положителни представи, а 48 % са безразлични, докато проблемите им са били решени.

Чатботовете работят в чат платформи като Facebook Messenger, Slack или SMS. Всяка платформа за чат има своите собствени функции. Тези функции определят възможните начини, по които чатботовете може да взаимодейства с потребителя или групата или екип. Интересното е, че поведението на чатбота се определя от самия него.  Например, sms bot може единствено да показва текст и да прикрепя мултимедийни файлове, ако е необходимо. Мейл ботът има същите ограничения, докато Facebook ботовете  може да взаимодейства с потребителите с помощта на различни графични приспособления, също така могат да дадат достъп до уеб прегледи, тост предлагат неограничен достъп.

С разширяването на бизнеса в България и масовата поява на уеб сайтове за поръчки на храни, дрехи и куп други услуги, Чатботовете са отлична инвестиция, с която не ангажирате допълнителни служители, а изкуственият интелект работи винаги във Ваша полза.

Това са най-важните тенденции до момента, на които трябва да се обърне внимание. Разбира се има и още, но за тях ще разкажем по-подробно в следващите статии.  Следете ни онлайн и в нашите Facebook и LinkedIn страници.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

14 + four =