Eфективни дигитални комуникационни канали за B2B компании

Eфективни дигитални комуникационни канали за B2B компании
March 13, 2018 DMG Blogger
B2B effective marketing

Кои са най-ефективните дигитални комуникационни канали за B2B?

В ерата на дигиталните комуникации остана ли още някой, който да се съмнява в необходимостта от присъствие в интернет. Все пак, ако сте собственик на бизнес или търговски директор, който има хиляда други задачи за деня, може би е трудно да се ориентирате веднага как дигиталните комуникации могат да бъдат полезни за бизнеса Ви.

Дигитализацията вече напълно промени начина, по който се прави бизнес. Процесът на взимане на решение се основава на проучвания, направени по интернет повече от всякога. Така нареченият customer journey – или пътят, по който минават клиентите Ви преди да вземат решение да работят с Вас – се базира на това, което са видели за Вас в нета.

Според проучване на водещата консултантска компания Роланд Бергер – 58% от B2B компаниите твърдят, че подобряването на клиентското преживяване е най-важният ефект от дигитализацията в продажбите им. Въпреки това, все още се срещат компании, които имат слабо или почти никакво присъствие в мрежата или пък не се възползват напълно от потенциала, който дигиталния маркетинг предлага на бизнеса.

Какво трябва да направите днес? Веднага!

 

  1. Преоценете своята B2B маркетингова стратегия

Успешните компании много често се различават от неуспешните по степента на организация на процесите. Това важи и за маркетинга. Той не е само за фирми, които работят с крайни потребители. Стратегическото планиране ще Ви помогне да подредите в единна система всички възможности за маркетиране на бизнеса Ви и ще Ви даде база, на която да изберете най-подходящите методи за комуникация за Вашия бизнес модел.

 

  1. Дигиталните комуникации за B2B компаниите са задължителни

Както споменахме по-горе, едва ли са останали хора, които да не признават интернет като основен източник на информация по всякакви въпроси. Това важи в особено голяма степен в B2B сферата. Над 90% от бизнес клиентите в интернет търсят по ключови думи. Ако се замислите, вероятно и Вие го правите поне веднъж дневно. Представете си  през какви препятствия минавате и помислете дали компанията, която представлявате, улеснява максимално клиентите си по пътя им към покупка.

 

  1. Дигитализацията променя търговските политики

В последните десет-дванадесет години всички станахме свидетели какво случи с търговската политика на фирмите от туристическия бранш и какво огромно влияние имаше дигитализацията в това отношение. Търговската политика на всяка компания зависи до голяма степен от бизнес нишата, в която той се развива, но някои тенденции са общовалидни. По-голямата част от клиентите търсят, намират и купуват онлайн. Те са активната страна, която диктува пазара. Конкретен пример можем да дадем с личния си опит в това отношение. Над 80% от сделките с нови клиенти нашата фирма сключва след получено запитване чрез уеб сайта на компанията и направено проучване по ключови думи от страна на клиента. По тази причина, фирмата ни разполага с разработен модел за обработка на клиентски запитвания, както и ясна система от отговорности на екипа при работата с бъдещ нов клиент. Вие имате ли такава?

 

Можем да продължим да изброяваме още редица въпроси по отношение на B2B комуникациите на фирмата, за които трябва да се погрижите още днес. Целта на тази статия, обаче, е да даде представа за възможностите, които стоят пред компаниите в B2B сектора и да им позволи да преоценят своята маркетингова политика. Затова, в няколко точки сме развили по-конкретно кои са най-ефективните комуникационни канали, които можете да използвате в своята B2B маркетингова стратгия:

Уеб сайтът и неговата оптимизация (SEO) са изключително важен елемент на дигиталната стратегия

Каквито и промени да се случват в дигиталния свят, Вашият уеб сайт и неговата оптимизация при търсене са един от най-важните канали, върху които може да се градят бизнес-към-бизнес комуникациите. Клиентите, които активно търсят дадено бизнес решение, вече са изминали половината път към покупката. Задачата Ви е да ги накарате да изминат другата половина именно към Вашата фирма. Затова не губете време и средства, а оптимизирайте уеб сайта Си за органичен Search. Професионално направеното SEO ще съобрази редица ключови особености в B2B среда – необходимостта от значително по-прецизно таргетиране, отколкото при работата с директни потребители; срокът за взимане на решение за покупка, който е значително по-дълъг в сравнение с B2C маркетинга и т.н.

Важно решение, което ще трябва да вземете е и какви са целите на Вашият уеб сайт – единствено да информира клиентите за съществуването на бизнеса Ви или ще има и други важни търговски функции – например: събиране на запитвания, поръчки и други. Независимо от спецификата на бизнеса, съветваме Ви винаги да търсите професионална помощ при създаването на своя уеб сайт и последващата му оптимизация. Обърнете изключително внимание на съдържанието в уеб сайта Си, защото то играе огромна роля за успешното SEO.

Отличното съдържание е много повече от няколко статии в блога

Доброто съдържание в интернет работи на повече от няколко нива за успеха на B2B компаниите. То е изключително полезно на фазата, в която се гради познаването на бранда и в не по-малка степен при проявата на конкретен интерес и търсенето на реално решение от клиентите Ви.

Съдържанието идва в множество формати – статии, казуси, видео, материали, инфографики и т.н. Вземете решение какъв капацитет има организацията Ви за създаване на полезно съдържание в интернет и започнете още днес. Не пропускайте да обърнете внимание на най-новите тенденции. Последният доклад на IAB Европа по отношение на пазара на дигитална реклама потвърди за пореден път наблюденията, които имаме и ние при създаването на качествено съдържание – а именно огромния ръст във видео рекламата. Само през последната година се отчита над 30% ръст в дела на видеото, спрямо всички останали дисплейни формати.

Освен това, извън чисто рекламната цел, Вашата B2B компания може да използва видеото като средство за привличане на нови клиенти, чрез създаването на видео уроци, фирмени презентации и пр. Някои проучвания сочат, че над 90% от потребителите предпочитат видео и интерактивните формати за получаване на нова информация.

В B2B има един друг подценяван от маркетолозите елемент – ключовите думи и термини. При добрият маркетинг, те трябва да са в основата на разработваната стратегия. Разбира се, всеки отделен сектор има специфики, които следва да се анализират и планират внимателно.

Социалните медии остават основен канал за информиране на клиентите

Не подценявайте социалните медии. Дори в лицето на последните промени в алгоритъма на Фейсбук, този рекламен канал не може да бъде изключен от дигиталната комуникационна стратегия на фирмата. За множество потребители, ако един бизнес няма Фейсбук страница, той просто не съществува. Поддържайте своята страница регулярно, дори това да не води до директни продажби, защото така ще се поставите на картата на света като модерна и комуникативна компания.

Що се отнася до B2B сектора, най-голямата социална медия е несъмнено LinkedIn. Поддържането на страница там няма да натовари особено бюджета Ви, особено ако вече създавате добро съдържание, което сте готови да споделите с потенциалните си клиенти. Въпреки че рекламата в LinkedIn е относително скъпо удоволствие, самият начин на работа в тази социална медия може да ви осигури отличен органичен reach, стига да сте си написали домашното предварително. Средно-статистически споделянето на публикация в LinkedIn е около 230 пъти, това означава, че всички техни контакти ще получат вашата публикация на стената си.

В зависимост от бизнеса Си, не забравяйте да прецените дали и други социални медии няма да Ви бъдат полезни. Задължително помислете за YouTube и Google+, които мога да Ви класират на по-предни позиции при търсене, както и за Instagram и Pinterest, които ще Ви помогнат да изградите имидж.

E-mail маркетингът е тук и работи

Независимо от това, колко са модерни социалните медии в дигиталната стратегия, e-mail маркетингът е тук и продължава да работи. Той е един от най-ефективните канали за генериране на нови продажби, както при запазването на интереса на клиентите към вашата дейност, така и при бъдещото им връщане за нови сделки. Съществуват експертни проучвания, които твърдят, че e-mail-ът е третият най-влиятелен източник на информация, след личните препоръки и специфичните за различните индустрии лидери. Използвайте го!

Добре изградената база данни ще Ви позволи да поддържате интереса на потенциалните Си клиенти към бизнеса, да изградите доверие към бранда и да откриете нови потенциални партньори.

Не пропускайте базата Ви данни

Колкото и странно да звучи, опитът ни показва, че това често е най-сериозният пропуск от страна на компаниите. Под бази данни не се разбира само наборът с визитки, които търговците са събрали. Това е цяла инфраструктура, която управлявана умело, ще Ви позволи да анализирате вашите дейности, да оптимизирате стратегията Си и да бъдете по-целенасочени. В дигиталния маркетинг най-често използваните бази са контактните, кукита, които се събират на сайта Ви, посетителите в социалните медии. Правилното им управление и използването на възможностите на дигиталната реклама, ще Ви позволи да разширите и развиете тази база. При по-напредналите компании говорим за изключително внимание към поведението на всеки отделен потребител и обвързването му с различни търговски стимули в потребителския му път. Тази инвестиция предполага разработването или внедряването на CRM и ERP решения, които да бъдат активно обвързани с вашия дигитален маркетинг, за да може да извлечете максимума от тях.

 

Надяваме се, че тази статия Ви даде достатъчно храна за размисъл по отношение на Вашата маркетингова и дигитална стратегия. Потърсете ни в слъчевия ни офис на ул. Димитър Манчев, 1В в София за повече информация или на welcome@digital-marketing.bg.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

nineteen − 7 =