E-mail маркетинг за B2B бизнес

E-mail маркетинг за B2B бизнес
September 27, 2017 Елена Иванова
Email Marketing

E-mail маркетингът е полезен инструмент, който при правилна употреба и анализ, може да има голяма възвръщаемост на инвестицията и изграждане на стабилна бранд идентичност. Но защо повечето управители, CEO-та, мениджъри и собственици смятат, че този похват е умрял? Защо се захвърля с лека ръка, когато статистиката от последните години показва, че големите компании отделят все по-голямо внимание на този канал? Отговорът е: това не е прост мейл, с който трябва да застреляш получателя с оферти и да го изнудваш да купи, като поставиш навсякъде бутони КУПИ, та купи.
Реалността е съвсем различна. Това е сред най-евтините канали за B2B маркетинг. Когато се съберат органични мейли (т.е успяли сте да накарате хората да се абонират, повече за изпитани и работещи практитки ще говорим в друга статия) или добавите вашите бизнес клиенти, партньори и потенциални такива, се получава база данни от хора, които с радост биха прочели какво имате да споделите с тях.

Съвет 1: не купувайте база данни, освен ако не искате да си хвърлите парите на вятъра и след това да се чудите защо сттаистиката ви е ударила дъното.
Отнесете с уважение към тези хора (да, това не са просто мейли на роботи), като им представите интересно и полезно съдържание. Включете 3-4 различни теми, респективно към 3-4 различни аудитории, за да покажете добре свършена работа, ползи от вашата услуга или решенията, които с лекота давате на вашите клиенти към дадени проблеми. За целта, трябва добре да познавате какво вълнува хората, които получават нюзлетъра ви и пред какви трудности се изправят в техния бизнес.

Съвет 2: напишете си домашното чрез статии в блога, които след това да загатнете в бюлетина, за да прочетат повече в красивия ви и подреден блог.
Обърнете внимание е дизайна. Не, не говорим за стилистика на текста или шрифт, а изграждане на корпоративна идентичност на вашия бюлетин. Това означава да има цветовете на вашето лого, самото лого, телефон за връзка, оформление на снимки и други, но тези елементи са фундаментални. Все пак, за да подтикнете хората да се зачетат в написаното, след като са отвори писмото ви, трябва да им грабнете вниманието. Подсъзнанието на хората се влияе от цветове, от емоции. Когато разпознаят бранда ви, ще изградите доверие, че този нюзлетър наистина излиза от вас и информацията в него е достоверна.

Съвет 3: молим ви да не изпращате месечни бюлетини под формата на обикновено текстово съобщение. Не е бизнес издържано и говори за липса на бизнес подход.
Друг фактор е честотата и дните за изпращане. Статистически погледнато, един B2B бизнес не може да си позволи да изпраща по 2-3 пъти седмично нюзлетъри, както например един онлайн магазин, където нова стока има всяка седмица или промоции се въртят през ден. Също така не трябва да изпращате бюлетин, просто защото така трябва, а наистина да имате какво да споделите с хората. В противен случай има вероятност да бъдете приети за недостоверни източници на чист спам. Не искате това. Вие се стремите вашата аудитория да ви се довери, да ви хареса, да види експертното ви виждане и да работи именно с вас. Е, тогава им се похвалете с новини и проекти между 1-2 пъти в месеца, за да не ви забравят, но и да чакат с нетърпение и интерес следващият ви мейл. Добрите практики показват, че дните от седмицата, които са най-подходящи за изпращане на месечен бюлетин са вторник и четъртък, но го правете след 10:00 часа, тъй като масово всички изпращат в 9:00 и може мейлът ви да се изгуби сред всички останали нюзлетъри в този час. Изпращането на бюлетини през уикенда дава също добри резултати, но не при всички бизнеси, затова екпериментирайте, докато намерите оптималния ден и час за вас.

Съвет 4: следете статистиките за часовете, в които най-много се отваря вашия нюзлетър, най-вече метриките на CTR и Open-Rate.
Не се плашете от хора, които са се отписали от вашия бюлетин. Напротив, радвайте се. По този начин вашата база данни от записани хора се изчиства и остават само наистина ценните и качествени хора, на които си заслужава да пишете и се интересуват от вашата дейност. Старайте се да увеличавате новозаписаните хора, тъй като така ще увеличите аудиторията си и потенциалните си клиенти. Говорейки за B2B, тук решенията се взимат трудно и бавно, а бюлетинът е начин да напомняте за себе си периодично и да осъществите бизнес сделка по-бързо от очакваното. В практиката ни сме се убедили, че клиентът има нужда да те опознае и наблюдава по различни канали, за да вземе информирано решение за начина ти на работа и до колко отговаряш на неговите критерии.

Съвет 5: има начин да задържите хората, които се отписват от бюлетина ви. В ландинг страницата за отписване, сложете съобщение, с което неформално да се извините, ако сте досадили на хората и ги помолете да ви оставят коментар защо искат да го направят. След което им пишете обратно с отговор. Този похват работи в 80% от случайте, в останалите 20% или нямат интерес към вас или сте били лееко досадни в съдържанието, което предлагате.

Имате ли желание да подобрите резултатите на вашата е-мейл кампания? А може би искате да тествате този канал за вас? Тогава ние от Digital Marketing Group можем да ви помогнем да преоткриете силата на този канал. Ще ни намерите в жълтия ни офис, затова потърсете ни тук.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

twelve + 2 =