Имейл маркетингът и трите стъпки към аудиторията

Имейл маркетингът и трите стъпки към аудиторията
January 17, 2019 DMG Blogging
e-mail-marketing

Имейл маркетингът все още е жив в ерата на блокчейн, интернет на нещата и виртуалната реалност. Както всичко около нас, така и имейл маркетингът се развиват. Първоначално електронната поща и комуникацията чрез нея е бил предназначена само за лични съобщения – изпращало се е съобщение от един човек до друг човек. И с това всичко приключвало – лесно и просто. Постепенно и неусетно имейлът се превърна в маркетингов канал. Тази година той ще отпразнува своята 40-годишнина като маркетингова платформа. Какво се е променило за тези 40 години и кои са практиките в комуникацията с аудиторията ни? Ето три от най-значимите тенденции, на които да обърнете сериозно внимание:

  • Персонализация

През последните години специалистите в областта на имейл маркетинга насочиха усилията си върху идентифицирането на онлайн и офлайн посетители. Имейл адресът може да играе важна, а понякога дори свързваща роля. Днешните търговци обаче трябва да продължат, като направя крачка назад – към времето на първия изпратен имейл. Какво имаме предвид? Ще го кажем с една дума – персонализация. Всичко, което искате да кажете на определени хора от вашата аудитория, трябва да бъде в унисон с онова, което ги интересува. Вече не става дума само за идентифициране, а по-скоро за разбиране на самоличността зад един имейл адрес. В този ред на мисли персонализацията е много повече от използването на първо име на потребителя като обръщение в имейла. Персонализацията е за разбиране на контекста, който днешният потребител очаква да види от вас.

Повечето компании имат своите база данни. Те притежават демографски и транзакционни данни и разработват кампании, базирани на тях. Това обаче не казва нищо за основните мотиви на потребителя да направи определен избор. Дали някой купува високотехнологичен монитор заради дизайна или поради високото качество на картината? По-конкретно този тип данни позволява на търговците да бъдат актуални сега и в бъдеще.

Вече не става дума само за индентифицирането, а по-скоро за разбирането на личността зад имейл адреса. Както това да се случи? Ето един съвет:

Използвайте поведението на потребителите си, за да ги опознаете. Сегментирайте ги по повече от няколко критерия като демография и местоживеене. Едно от задължителните сегментирания трябва да бъде относно потребителите, които са изоставили количките си без да завършат своите набелязани покупки. Загубите в световен мащаб за бизнеса възлизат на $4 трилиона годишно… Внушителна цифра, нали? Е, за поне 65% от изоставените колички е било възможно да се превърнат в реални продажби само в рамките на 24 часа. Само благодарение на един изпратен имейл до отказалите се. В първия един час, след като е напуснала сайта ви, вашата аудитория е много по-склонна да отвори имейла ви, отколкото след това. Затова наблюдавайте и анализирайте поведението на потребителите си.

  • Мобилната версия на първо място

Поставете си за цел вашите имейли да изглеждат подредени и приветливи най-вече за четенето им чрез смартфон или таблет. Основният довод е, че все повече расте процентът на отворените имейли през мобилната версия. Ако съдържанието ви е увлекателно и полезно, но дизайнът за мобилна версия не е взет предвид, то вашият труд е отишъл на вятъра. Данните сочат, че почти всеки репортнат имейл е заради неразбираемия му дизайн. Най-вече по-младите хора на възраст до 35 години отварят имейлите си, ако не единствено, то главно през мобилните си телефони.

Начинът и местата, на които взаимодействаме с имейлите чрез мобилно приложение, е много по-различен от „традиционния“ десктоп. Най-често си четем пощата, за да убием време… Докато пътуваме в градския транспорт или чакаме на опашка при личния лекар. Втората причина да четем имейлите си през телефона е свързана с вътрешното чувство, че трябва да бъдем винаги “up-to-date”. То се проявява, докато се излежаваме в леглото – преди да заспим или след като сме се събудили.

Повечето от нас първо правят бързо сканиране на всички получени и все още непрочетени имейли – скролваме от горе до долу през всички текстове, боуднати в черно. На първо място по значение са имейлите от наши близки и приятели. След това идват тези, свързани с професионалния ни живот – изпратените електронни писма от клиенти или шефове. Мейлите с рекламно съдържание често биват запазвани „за всеки случай“ или „за по-подходящо време“, когато са с добър дизайн и с увлекателно съдържание. Последното ни взаимодействие с имейлите – отново чрез мобилно устройство, се случва, когато трябва да изчистим пощата си.

Идва време да отговорим и на най-важния въпрос – след като всички си четат имейлите през телефона, как да направим добър дизайн, който да ги грабне и да ги накара да купуват? Съществуват няколко прости правила, които трябва да следвате. Първо, уверете се, че текстът ви е толкова дълъг, колкото наистина трябва да бъде. Не го правете прекалено подробен или труден за четене – старайте се да е максимално лаконичен. Не забравяйте да включите call-to-action бутон, който да води до лендинг страница с вашия продукт или услуга. Използвайте текст на заглавието с шрифт не по-голям от 30px и не по-малък от 22px. Също не забравяйте, че телефоните нямат мишки, както компютрите. Потребителите използват само пръста си, за да разгледат изпратеното от вас съдържание. Иначе казано нашите пръсти се нуждаят от определено пространство, за да натиснат даден бутон в имейла. Затова помислете за размера на call-to-action бутона си – препоръчителните му размери трябва да бъдат 44px на 44px. Също така бутонът трябва да изпъква – използвайте по-ярки цветове за бекграунда на бутона и бял или черен цвят за шрифта вътре в него.

  • Изкуствен интелект

Имейл маркетингът е ефективен, когато получаваш предимство пред конкуренцията чрез използването на нови технологии и иновации. Затова трябва да започнете да разучите как изкуственият интелект може да увеличи резултатите от вашата маркетингова стратегия.

Изкуственият интелект е изключително полезен, защото може да анализира данните много по-прецизно, отколкото ако го прави човек. Това позволява да анализирате кои елементи от имейла ви работят и кои се нуждаят от още настройки. Тази технология продължава да се развива с всеки изминал ден, но все пак може да окаже положителен ефект върху вашите имейл кампании.

Запомнете, че subject-ът не е единственото, от което зависи дали вашият имейл ще бъде отворен. Важен е и моментът, в който ще изпратите вашето послание. Това ясно проличава на пазара в САЩ, където работниците прекарват повече от 4 часа в преглеждане на имейлите си. Трябва да разберете кога те са фокусирани върху личната си и кога върху професионалната си кореспонденция. Ще кажете „Лесно е да се каже…“, а ние ще ви отговорим „Лесно е и да се направи!“.

Преди не беше лесно да предвидим кога ще е този „перфектен момент“ да изпратим имейла си. Трябваше прецизно да проучим кога нашата аудитория е отваряла писмата ни и да направим някаква прогноза, която далеч не можем да сме сигурни, че ще е точна. Сега обаче изкуственият интелект може да ни даде този отговори, като ни спести време за по-важни задачи.

Въпреки възходът на социалните мрежи през последните десетилетия, имейл маркетингът остава едно от най-добрите средства за комуникация с аудиторията. Самият факт, че годишно се изпращат повече от 74 трилиона имейла в световен мащаб, говори достатъчно красноречиво за този начин на общуване.

Прогнозите са през следващите пет години цифрите да продължат да растат осезаемо. По-смелите от тях сочат, че в този период ще се достигне абсолютен рекорд по отношение на имейлите – на ден ще бъдат получавани и изпращани около 333 милиарда електронни писма. Затова запретвайте ръкави и започвайте да пишете. А за всичко, което ви затруднява или не ви е ясно – екипът на Digital Marketing Group винаги е насреща. Можете да ни потърсите на телефон 0800 200 10 или на имейл welcome@digital-marketing.bg.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*