Facebook Jobs – новото любимо място на HR мениджърите?!

Facebook Jobs – новото любимо място на HR мениджърите?!
September 26, 2018 DMG Blogger
Facebook Jobs

Ако сте голям работодател, който работи в горещата IT сфера, сигурно непрекъснато се питате какво ново, какво допълнително можете да направите, за да подобрите шансовете си да намерите точно тези хора, които ще бъдат най-полезни за бизнеса Ви. Последните няколко години показаха ясни тенденции за загряване на пазара на труда в сектора и намаляване на качествената работна ръка. Причините, разбира се, са много и повечето от тях макроикономически. Като започнем от емиграцията и свършим със застаряването на населението като цяло.

По тази причина, силно се съмнявам, че работейки точно в тази сфера не познавате поне основните принципи на Employer branding-a. Затова днес няма да Ви губим времето с подробни обяснения. Но, ако все пак търсите повече информация – вижте една от нашите статии. Вместо това, ще скочим направо в дълбокото и ще Ви представим отскоро функциониращата за България опция да публикувате обяви за работа директно през Фейсбук.

Още миналата година Фейсбук обяви своята нова платформа за публикуване и кандидатстване по обяви за работа. А съвсем наскоро тя се появи като възможност в бизнес страниците на работодателите в България. Или поне за някои?! Вижте и коментарът най-долу.

Какво е важно за Facebook Jobs?

Функцията дава възможност на собствениците на бизнес страници да публикуват своите обяви за работа, които са видими в секцията „Jobs” или „Работа“ за всички потребители на платформата. Кликвайки на линка потребителите могат да намерят актуалните обявени позиции. Резултатите лесно могат да бъдат филтрирани по локация, вида позиция (пълен работен ден, стаж и пр.), както и по вид индустрия.

Работодателите от своя страна могат да публикуват обявите си, чрез детайлна форма, която има няколко задължителни елемента – картинка, име на позицията, локация, вида позиция и описание. Има и няколко незадължителни полета, с които обявата може да се модифицира за повече пълнота на информацията – заплата, до 3 допълнителни въпроса, получаване на CV-та по мейл. Ще се спрем само на някои от елементите, които ни се струват по-важни.

Визията на обявата

Тук можете да избирате дали да ползвате специално разработена визия или корицата на страницата. Какво ще изберете е въпрос на вътрешно бранд решение, в зависимост от това колко често публикувате обяви, каква техническа възможност имате, за да изготвяте нови визии и чисто бранд съображения. Нашият съвет е винаги, когато имате възможност да публикувате важните си обяви с различна визия – тя привлича окото и е в състояние да подобри представянето на обявата.

Описание

Това сигурно е най-важната част. Тук трябва да сложите цялата важна информация за позицията, която бихте искали кандидатите да прочетат. Не си спестявайте нищо от това, което публикувате и на други места.

Допълнителни въпроси

Интересна е функцията за задаване на до 3 допълнителни въпроса. Има три варианта на въпросите – свободен текст с отворен отговор, такива с отговор „да“ или „не“, както и с избор на много решения. Само Вие можете да прецените дали конкретен въпрос би бил полезен в процеса на подбор на кандидатите, но много често добре съставения въпрос може да Ви позволи да отсеете качествените кандидати още на този етап. Все пак внимавайте, въпросите не трябва да бъдат дразнещи или откровено неприятни за кандидатите.

Спонсориране на обявите

Всичко до тук звучи чудесно, нали?! Обаче, сигурно най-важната част от възможността да се публикуват обяви във Фейсбук е хората, до които те ще достигнат. И точно тук се появява проблем. Най-голямата сила на рекламата в интернет и в частност във Фейсбук е възможността тя да бъде таргетирана към конкретен тип потребители. Това важи в изключително голяма степен за работодателите в ИТ сектора, поради специфичните технологични изисквания, които трябва да притежават кандидатите. В крайна сметка не искате да харчите парите си, за да показвате обява за C++ програмисти на офис мениджъри или търговски представители.

В момента обаче Фейсбук позволява спонсориране на постовете само чрез тъй наречения „boost”, който до скоро даваше възможност да се таргерира по възраст, пол и местоположение. След пресния (само от предишната седмица) скандал в САЩ за дискриминация по полов признак, Фейсбук свали тази опция до възможността да се таргетира обявата само по местоположение, с което още повече намали ползата от влагането на средства за реклама.

Какво предстои да се случи от тук нататък е интересен въпрос, който възнамеряваме да следим внимателно. Очевидно Фейсбук имат да работят още много по превръщането на този продукт в работещо приложение. Особено в малките пазари като България. В момента в практиката си имаме клиент, за който приложението работеше в продължение на месец и след това изчезна като опция.

Какво съветваме клиентите си?

Не се отказвайте да ползвате инструментите на Facebook!

Продължавайте да публикувате обявите си чрез „Jobs” приложението. Няма лоши канали за информация и можете да намерите новия си идеален служител точно така. За да използвате обаче опциите за таргетиране на Facebook, можете да дублирате най-важните си обяви като обикновени спонсорирани постове и да ползвате всички опции за таргетиране по интереси. Ако не знаете как става това – потърсете ни в приветливия ни офис в полите на Витоша или на телефон. Ще се радваме да помогнем не само при използването на социалните медии за Employer branding, но и при създаването на цялостна стратегия, която да представи компанията пред евентуалните кандидати и обществото по най-добрия възможен начин.

Не се отказвайте за ползвате и останалите маркетинг кампании

Макар че Facebook безспорно е най-масовата социална медия не само в България, всяка една платформа си има своите предимства. LinkedIn, Jobs.bg, Karieri.bg, JobTiger.bg и множеството други сайтове имат своите сериозни аудитории. Създаването на рекламен шум също е стратегия, която често работи ефективно и може да носи дивиденти.

Работете постоянно за изграждането на своя работодателски бранд, не само по време на активно търсене на служители.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*