Visual Search

Какво е бъдещето на търсенето в Интернет? Visual Search?!

Визуалното търсене не е нова технология, а по-скоро ново предизвикателство, пред което всички в дигиталната среда сме изправени. Как функционират визуалните търсачки, ще успеят ли да се адаптират бизнесите към тенденцията, колко добре са оптимизирани изображенията на сайта Ви? Настъпи времето да дадем отговор и на тези въпроси.

Търсенето по изображения е нов бизнес инструмент, който променя начина, по който хората взаимодействат с електронната търговия и социалните медийни платформи. Вместо да въвеждат ключови думи в търсачките, visual search конзолата позволява на потребителите да идентифицират и намират продукти чрез снимки, заснети от тях или елементи от снимки, които са намерили в търсачката. Наблюдава се нарастването на визуалното търсене в онлайн магазините, което се подхранва от желанието на клиентите да откриват бързо и лесно нови продукти и марки.

Как работи визуалното търсене?

Визуалното търсене не работи така, както търсенето на изображения. Имаме търсене на изображение, когато потребителят въведе дума в търсачката и търсачката показва сродни изображения. Дори и тогава търсачката не разпознава изображенията, а само структурираните данни, свързани с файловете с изображения. Визуалното търсене използва изображение като заявка вместо текст (търсене на обратен образ е форма на визуално търсене). Той идентифицира обекти в изображението и след това търси изображения, свързани с тези обекти. Например, въз основа на изображението на едно бюро, ще можете да използвате визуално търсене, за да закупите бюрото, идентично или подобно на това в изображението.

Какъв е растежът на визуалното търсене?

Технологията за визуално търсене непрекъснато се подобрява, а използването на визуално търсене се разширява в различни платформи.

С новата интелигентна, визуална технология за търсене, включена в приложения на брандове и уебсайтове, както и с подобрена функционалност за визуално търсене, вградена в платформи като Google, Pinterest, Bing, визуалното търсене променя картинката на маркетинговото търсене, каквато я познаваме.

„Бъдещето в търсенето ще бъде по изображения, а не по ключови думи.“,

С това изказване, излезе изпълнителният директор на Pinterest – Бен Силберман.

Дали наистина е така?

Последните подобрения в технологиите за визуално търсене от подобни на Pinterest, Target и ASOS платформи улесняват потребителите да прикачват изображения и да търсят елементите в него, за да достигнат до даден продукта. Това спестява време, а удобството, което тази технология носи е изключително вълнуваща възможност за търговците в областта на електронната търговия да подобрят представянето си, и да увеличат многократно потребителското изживяване.

Необходимо е да се замислим как търсачките за визуално търсене могат да променят навиците за търсене през следващите няколко години и как брандовете да отговорят, за да се адаптират и конкурират правилно.

Доклад на Jumpshot и Moz потвърждава, че визуалното търсене нараства, като 27% от всички търсения в 10 основни групи са за изображения.

Каква е технологията на търсенето по изображения и как да оптимизираме правилно?

Преди време бяхме писали статия по повод оптимизацията при гласовото търсене, сега ще дадем насоки за оптимизацията на визуалното търсене и защо тя е все по важна за ранкирането на сайта Ви на първи позиции.

Google Lens е част от портфолиото на Google и е един от софтуерите за търсене на изображения. Той е подобрена версия на познатия ни инструмент Google Photo. Софтуерът използва алгоритми с изкуствен интелект (AI), които позволяват на приложението “да вижда” околните обекти около нас и да ви предоставя информация за тях. През 2018 г. американската компанията потвърди, че потребителите вече могат да го изтеглят като самостоятелно приложение в Google Play. Технологията за визуално търсене е много по-сложна от текстовото търсене, тъй като при визуалното търсене самото изображение е заявката. Търсачките станаха все по интуитивни и все по-добре разбират компонентите на изображенията, което води до по-точни резултати и повишен интерес. Но, за да отговорим на всички техни критерии и да се позиционираме добре е нужно да се придържаме към няколко основни правила:

  1. Озаглавявайте вашите изображения със заглавия, които отговарят на същността на изображението и съдържат поне една ключова дума. Този похват е широко използван от оптимизаторите на сайтове, но вече имате още една причина да наименувате по правилен начин визуалното си съдържание.
    Причината: При индексиране на изображение, търсачката идентифицира името на файла и изображението, след което ги показва в резултатите за търсене.
  2. Подбирайте подходящи изображения с високо качество, които да носят някаква автентичност. По този начин ще бъдете позиционирани добре. Ежедневно ние генерираме огромно количество съдържание и за да бъдем на първи позиции, трябва да бъдем оригинални. Търсачките поощряват създаването на собствено и качествено съдържание.
  3. Размерът има значение. Да и когато става въпрос за размера на снимките на Вашата уеб страница, например. Никой няма да отдели повече от 10 сек., за да чака Вашият сайт да се зареди, колкото и уникален да е той. Затова, когато качвате имиджовото си съдържание е добре то да бъде „леко“. Има безброй много тулове като Optimizilla или io, с които да го компенсирате без да губите качеството, разбира се. Не забравайте, че от техническа гледа точка, колкото по-добре се зарежда сайтът Ви, улеснявате търсачките да го обикалят и преглеждат. А големите и тежки изображения ще ви препънат.
  4. Изберете точния формат, когато запазвате image. Не забравяйте, че всеки един от форматите се използва за различни типове изображения и допринася за по-бързото зареждане в страниците и генерирането на по-малък трафик.

Това са малка част от съветите, които можем да Ви да дадем при качване и оптимизация на изображенията във Вашата страница. За да отговорим на брандовете, ще дадем малко статистика и няколко примера, за да покажем силата на визуалното търсене.

Как потребителите се ангажират с визуално търсене?

Pinterest излезе с рипорт, че техните потребители са извършили повече от 600 милиона комбинирани месечни търсения, използвайки технологията Pinterest Lens и сега има повече резултати по изображения, отколкото по ключови думи.

Pinterest Lens (технологията за визуален сърч) предостави интересни insights, базирани на категории изображения използвани в търсачаката:

Position Search categories Trending searches
1 Fashion Tattoos
2 Home decor nails
3 Art Sunglasses
4 Food Jeans
5 Products Cats
6 Animals Wedding dress
7 Outfits Plants
8 Beauty Quilts
9 Vehicles Brownies
10 Travel Natural hair

Въз основа на тези статистически данни за употребата изглежда, че брандове, работещи в индустрията на модата и декора на дома, са тези с най-голяма възможност да се възползват от визуалното търсене в момента.

Casestydies:

Pinterest Lens, за който ви споменахме по-горе в статията, предлага на потребителите търсене чрез камерата на смартфона в офлайн среда. Или казано по-кратко, Pinterest дава възможност на потребителите да кликнат върху обекти, които виждат в изображението, за да пазаруват продуктите и да намерят подоб
ни продукти.

Все по често виждаме подобен модел и в Instagram.

Asos е бранд за дрехи, който вече използва функция за визуално търсене, която позволява на купувачите да намерят дрехи, които виждат извън магазина в каталога, благодарение на Style match. Също като Pinterest Lens, приложението Style match позволява да направите снимка на нещо любимо, което искате да носите и да намерите подобни продукти в каталога за дрехи на Asos.

 

За край, ще завършим с едно видео на световноизвестния бранд за дрехи Tommy Hilfiger и кампанията за shop online Tommyland, която те излъчиха през 2017 г. в САЩ.

 

Визуалното търсене има силата да променя начина, по който хората откриват, взаимодействат и пазаруват за продуктите около нас. А Вие готови ли сте да отговорите на промяната?